آغاز اعتصاب عمومی در شهرهای کردنشین/ آرام فتحی، سوران دانشور و مسلم بهرامی بازداشت شدند

صبح روز جاری سه تن از فعالان مدنی به نام‌های سوران دانشور، آرام فتحی و مسلم بهرامی در مریوان از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سوران دانشور، آرام فتحی و مسلم بهرامی، صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۳۹۷، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند.

از علت بازداشت این سه فعال مدنی و اتهام های مطروحی و محل نگهداری این افراد تا این لحظه خبری در دست نیست.

همچنین برخی وب سایت‌های حقوق بشری از بازداشت‌ فعالان‌ مدنی در دیگر شهرهای کردنشین از سوی نیروهای امنیتی خبر داده‌اند.

صبح امروز چهارشنبه ۲۱ شهریور۱۳۹۷ براساس گزارش های ارسالی به کمپین و همچنین براساس انتشار عکس‌ها و ویدئوهایی در شبکه‌های اجتماعی، اعتصاب عمومی در برخی شهرهای کردنشین ایران، در اعتراض به اعدام سه زندانی سیاسی کُرد زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی و حمله موشکی سپاه پاسداران به احزاب کردی آغاز شده است.

گزارش شده، شهرهای سنندج، بانه، سقر، پاوه، جوانرود، بوکان، مریوان، اشنویه، کرمانشاه و مهاباد به اعتصاب عمومی پیوسته‌اند. نیروهای امنیتی در مهاباد مغازه‌هایی را که به اعتصاب عمومی پیوسته‌اند علامت‌گذاری می‌کنند.

برخی از شاهدان عینی از کاهش سرعت اینترنت و حضور پرتعداد نیروهای امنیتی در برخی شهرهای کردنشین  خبر داده‌اند و به گزارشگر کمپین گفته‌اند: “سرعت اینترنت پس از اعتصابات و اعتراض مردم به حکومت به شدت پایین آمده و فضای شهرها کاملا نظامی شده است.”

سحرگاه روز شنبه ۱۷ شهریور حکم اعدام زانیار مرادی، لقمان مرادی و رامین حسین پناهی در یکی از پایگاه‌های سپاه پاسداران در تهران  به اجرا در آمد. در همان روز حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر حزب دموکرات کردستان و حزب دموکرات کردستان ایران انجام شد که در این حمله دست کم ۱۶ تن کشته و تعداد زیادی نیز مجروح شدند.

آرون عسکری

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید