هشت تجمع اعتراضی برگزار شد/ویدئو

طی روز جاری دست‌کم هشت تجمع اعتراضی در سراسر کشور برگزار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، امروز سه شنبه ۱۳ آذر، جمعی از دانشجویان دانشگاه صنعتی سهند تبریز در اعتراض به کیفیت غذا در محوطه این دانشگاه‎ تجمع کردند.

خبرگزاری ایسنا گزارش داده که دانشجویان معترض برای بی‌کیفیت بودن غذای ارائه شده و پاسخگو نبودن مسئولان نسبت به مطالبات برحق دانشجویان دست به این تجمع اعتراضی زده‌اند.

دانشجویان دانشگاه نوشیروانی بابل نیز در آستانه روز دانشجو، در اعتراض به ناکارآمدی‌های موجود در کشور دست به تجمع اعتراضی زدند.
دانشجویان معترض با خواندن یک صدای ترانه‌ی “یار دبستانی من” در محوطه دانشگاه اعتراض خود را بصورت مسالمت آمیز بیان کردند.

گزارشات تایید شده دیگر نیز که تصاویر آن در اختیار کمپین قرار گرفته نشان می‌دهد که صبح روز جاری جمعی از فعالین مدنی در اعتراض به وضعیت نامناسب فرهاد میثمی فعال مدنی محبوس در زندان اوین، در مقابل مجلس شورای اسلامی در تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان در این تجمع خواستار انتقال وی به بیمارستان شدند.

صداوسیما از رشت گزارش داده که جمعی از سرمایه گذاران مجتمع تجاری آدینه رشت نسبت به برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان، مقابل استانداری گیلان اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

همچنین در همین شهرستان در روز جاری گروهی از مالباختگان موسسه کاسپین در شهر رشت، دست به تجمع اعتراضی زدند.

رکنا نیز در وب‌سایت خود خبر داده که برای دومین روز متوالی تعداد زیادی از پیمانکاران شهرداری منطقه ۱۶ تهران با توجه به اینکه سالها در انتظار گرفتن طلب‌شان از شهرداری هستند برای گرفتن حق و حقوق‌ خود مقابل شهرداری تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

از سوی دیگر ویدئو ها و تصاویر منتشر شده در شبکه های اجتماعی نیز نشان می‌دهد در روز جاری، جمعی از کارگران عضو پروژه سپیدار ۲و۳ تعاونی مسکن شرکت واحد نسبت به برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان، مقابل شورای شهر و شهرداری تهران تجمع اعتراضی برگزار کردند.

معترضان با در دست داشتن پلاکاردهایی با عنوان “تعاونی مسکن فرمایشی مدیریت شرکت واحد، دارایی کارگران را بلعیده و با گذشت ۵ سال از موعد تحویل خانه‌هایمان را تحویل نمی‌دهد” نسبت به این مسئله واکنش نشان دادند.

 

خبرگزاری کار ایران (ایلنا) نیز گزارش داده که برای بیست و پنجمین روز متوالی جمعی از کارگران گروه ملی فولاد اهواز نسبت به برآورده ‌نشدن مطالبات‌شان، اقدام به برگزاری تجمع اعتراضی کردند.

کارگران معترض با شعار “هرگز ندیده ملتی، این همه بی عدالتی” اعتراض خود را بیان کردند.

از جمله مطالبات کارگران گروه ملی فولاد اهواز “بازگشت شرکت به بدنه دولت، ورود مستمر شمش و مواد اولیه، راه اندازی تمام خطوط تولید، تامین تجهیزات و قطعات مورد نیاز، فروش مستمر محصولات و پرداخت به‌موقع و مستمر حقوق کارگران” است که امروز عنوان شد.

نویسنده: دانیال بابایانی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید