آزادی محمود صالحی در شرایط وخیم جسمی از بازداشتگاه اطلاعات سنندج + عکس

«محمود صالحی» فعال کارگری، به دنبال چهار روز بستری مخفیانه در بیمارستان توحید سنندج، امروز شنبه ۹ خردادماه، از بازداشتگاه اطلاعات این شهر آزاد شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این عضو بنیانگذار کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری، در حالی با واگذاری “فیش حقوقی” به عنوان وثیقه آزاد شده است که چهار روز اخیر را در بخش دیالیز بیمارستان توحید سنندج با نام مستعار و به صورت مخفیانه بستری بوده است.

وخامت حال این فعال کارگری به حدی بوده است که خانواده وی تصمیم می‌گیرند که سریعا او را جهت درمان فوری به شهرستان ارومیه منتقل کنند؛ گویا در میانه راه «محمود صالحی» تقاضا کرده، وی را به شهرستان سقز منتقل کنند.

گفته شده «محمود صالحی» با نارسایی کلیه به تک سلولی منتقل شده است. در آنجا داروهایش به وی داده نشده، کلیه‌اش از کار افتاده و در نهایت به بیمارستان منتقل شده است.

یک منبع مطلع از وضعیت «محمود صالحی» درباره آزادی او به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفت: “دیشب با خانواده محمود تماس گرفته بودند که به ملاقات او بروند. خانواده هم بی‌خبر از وضعیت وی، راهی سنندج شده بودند. وقتی به اطلاعات رسیدند، به آنها گفتند محمود آزاد می‌شود و تا لحظه‌ای که محمود بیرون آمده است، اعضای خانواده او را ندیده‌ بودند. محمود وقتی آزاد شد نه می‌توانست راه برود و نه حرف بزند. او را به سرعت به ارومیه منتقل کردند؛ چون پزشک معالج وی آنجاست.”

پیش‌تر به خانواده این فعال کارگری اعلام شده بود که بازداشت «محمود صالحی» تا ۳۱ خردادماه ۱۳۹۴، جهت رسیدگی به پرونده تمدید خواهد شد. همچنین پرونده این فعال کارگری از شعبه پنجم دادسرای شهر سنندج به شعبه چهارم بازپرسی انتقال داده شده بود.

«محمود صالحی» در ساعت ۵ و ۴۰ دقیقه عصر روز سه‌شنبه ۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴، در پی حمله نیروهای لباس شخصی به منزل وی در شهرستان سقز، بازداشت و به اداره اطلاعات شهر سنندج منتقل شد. بازداشت وی در حالی روی داد که حکم جلب وی از تهران صادر شده بود.

تصاویر زیر مربوط به دقایقی پس از آزادی «محمود صالحی» از بازداشتگاه اطلاعات سنندج است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید