حکم محرومیت از وکالت نسرین ستوده، کاهش پیدا کرد

براساس رای جدیدی که توسط شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا صادر شد، محرومیت از وکالت «نسرین ستوده»، وکیل و فعال حقوق بشر، از سه سال به ۹ ماه کاهش پیدا کرد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، نسرین ستوده وکیل و فعال حقوق بشر اعلام کرد که «حکم تعلیق وکالت وی، توسط شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا، از ۳ سال به ۹ ماه کاهش پیدا کرده است.»

این حکم در تاریخ ۱۳۹۴/۴/۴ به خانم ستوده ابلاغ شده است.

خانم ستوده در صفحه فیس بوک خود اعلام کرد که «امیدوار است با توجه به پایان ۹ ماه از زمان صدور حکم قبلی، طی روزهای آینده نسبت به تمدید پروانه وکالت اقدام و پایان تحصن خود را اقدام نماید.»

نسرین ستوده ، زاده‌ی سال۱۳۴۲ خورشیدی، حقوقدان، وکیل دادگستری و فعال اجتماعی است. او عضو کانون مدافعان حقوق بشر، کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان، و انجمن حمایت از کودکان بوده و وکالت پرونده‌های بسیاری از فعالان حقوق بشر، فعالان حقوق زنان، کودکان قربانیِ کودک آزاری و کودکان در معرض اعدام را برعهده داشته‌است. ستوده در سال ۱۳۸۸ (۲۰۰۸ میلادی) برنده جایزه حقوق بشر “سازمان حقوق بشر بین‌الملل” شد.

خانم ستوده کارشناسی ارشد حقوق بین‌الملل خود را از دانشگاه شهید بهشتی گرفته و از سال ۱۳۷۰ مدتی نیز به فعالیت مطبوعاتی در نشریه “دریچه‌ی گفتگو” پرداخته‌است. همچنین مقالاتی در روزنامه‌های جامعه، توس، صبح امروز و مجله آبان منتشر کرده‌است. او هنگام همکاری با انجمن حمایت از کودکان دو سال عضو هیأت مدیریه این انجمن بوده‌است و اکنون یکی از حقوقدانان کمپین یک میلیون امضا می‌باشد. ستوده وکالت پرونده‌های فعالان حقوق بشر و کشته شدگان و اعدام شدگان حوادث پس از انتخابات ۲۲ خرداد ۱۳۸۸ را بر عهده داشته‌است.

وی از ۱۳ شهریور ۱۳۸۹ تا ۲۷ شهریور ۱۳۹۲ به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی”، مدتی را در بازداشتگاه اوین به سر برده و پس از آزادی، بنابر دستور دادگاه انتظامی وکلا، مجوز وکالت وی از تاریخ مهر ۱۳۹۳، به مدت ۳ سال، باطل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید