دادگاه تجدید نظر چهار فعال مدنی دراول دی ماه برگزار خواهد شد

FAALAN-MADANI1-KAMPAIN.INFO_
دادگاه تجدید نظر و بررسی پرونده «آرش صادقی»، «گلرخ ایرایی»، «نوید کامران» و «بهنام موسیوند» چهار فعال مدنی، با تعیین وقت قبلی در اول دی ماه سال جاری در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر استان تهران برگزار خواهد شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر ، احکام صادره برای این چهار فعال مدنی به ترتیب «آرش صادقی» ۱۵ سال، «گلرخ ایرایی» ۶ سال، «نوید کامران» ۱۸ ماه و «بهنام موسیوند» ۱۸ ماه تحمل حبس در روز شنبه ۱ شهریورماه ۱۳۹۴به آنها ابلاغ شد.
این احکام در حالی صادر شد که «گلرخ ایرایی» به دلیل جراحی و وخامت حال جسمی، ناتوان از حضور در دادگاه، جهت دفاع آخر بوده وحکم صادره برای این فعال مدنی به صورت غیابی صادر شده است.
چندی پس از ابلاغ حکم به این چهار فعال مدنی، «آرش صادقی» و همسرش «گلرخ ایرایی» که از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی «صلواتی» در مجموع به تحمل ۲۱ سال حبس محکوم شدند، با اعمال ۴ سال حبس تعلیقی پیشین «آرش صادقی» مربوط به باقیمانده حکم سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۰ که از سوی قاضی «پیرعباس» صادر شده بود به ۱۹ سال افزایش یافت و حکم همسر وی «گلرخ ایرایی» نیز همچنان همان ۶ سال باقی ماند و در مجموع آنها به ۲۵ سال زندان محکوم شدند.
گفته شده قاضی «ابولقاسم صلواتی» رئیس شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران اجازه مطالعه پرونده این فعال مدنی را به وکیل وی «امیر رئیسیان» نداده و تنها پیشنهاد به این فعال مدنی از سوی قاضی«صلواتی» تنها انتخاب یک وکیل از میان وکلای تسخیری است.
«آرش صادقی» نیز با در نظر گرفتن حق قانونی خود جهت انتخاب وکیل، از پیشنهاد مربوطه خودداری کرده است.
این دانشجوی اخراجی کارشناسی ارشد فلسفه دانشگاه علامه و عضو شورای مرکزی انجمن اسلامی آن دانشگاه پس از انتخابات سال ۱۳۸۸ بازداشت و پس گذشت حدود یک سال و نیم در آبان ماه ۱۳۸۹جهت مرخصی به منزل باز می گردد، اما پس از گذشت چند روز بدون ارائه هیچگونه احضار نامه ای برای بازداشت و یا تماس تلفنی از سوی ضابطین قضایی، مامورین امنیتی جهت بازداشت مجدد آرش در ساعت چهار صبح به منزل مسکونی آنها یورش برده، که همین مسئله منجر به حمله قلبی و فوت مادر آرش پس از گذشت چهار روز در بیمارستان می شود.
«آرش صادقی» پس از آزادی مجددا در ۱۵شهریورماه ۱۳۹۳، با حضور مامورین «قرارگاه ثارالله اطلاعات سپاه» در محل کارخود و «نوید کامران» به همراه «گلرخ ایرایی» همسرش و «بهنام موسیوند» فعال مدنی بازداشت شد.
«بهنام موسیوند» و«نویدکامران» پس از گذشت سه روز بازداشت روز ۱۸شهریور ماه۱۳۹۳ با قید وثیقه‌هایی به ارزش به ترتیب هفتاد و صد میلیون تومان آزاد شدند.
دادسرای شهید مقدس برای «گلرخ ایرایی» نیز وثیقه ای به مبلغ ۸۰ میلیون تومان به جرم فعالیتهای فیسبوکی تعیین کرد. ابن فعال مدنی نیز پس از تحمل حدود سه هفته بازداشت در بند دو الف سپاه در۵ مهر ماه ۱۳۹۳باتودیع وثیقه آزاد شد.
«آرش صادقی» نیز پس از تحمل ۶ ماه ۸ روز حبس در انفرادی های بند دو الف سپاه و سپس بند ۸ زندان اوین در تاریخ ۲۳ اسفند ۱۳۹۳با قرار وثیقه ششصد میلیون تومانی از زندان آزاد شد .
پیش تر وی در۲۰ مهرماه ۱۳۹۲ پس از سپری کردن ۱۹ ماه انفرادی در بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات از زندان آزاد شده بود.
آرش صادقی در طول این مدت تحت فشار بازجویان جهت اعتراف تلویزیونی قرار داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید