اعترافات اجباری؛ انتقال شیرکوه روشنی، از زندان مریوان بعد از ملاقات با خانواده به بازداشتگاهی در سنندج

شیرکو روشنی

شیرکوه روشنی، مجددا به وزارت اطلاعات در سنندج جهت بازجویی و شکنجه منتقل شد. او یک روز بعد از آن که با خانواده خود ملاقات کرد دوباره به سلول انفرادی و به سنندج منتقل شد. او بیش از سه ماه دربازداشت همچنان زیر شکنجه جهت اعترافات اجباری است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چهار شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، شیرکو روشنی، شهروند اهل مریوان که از ۲۰ آذر ۱۴۰۱ توسط نیروهای وزارت اطلاعات مریوان بازداشت شده بود یک روز پس از ملاقات با خانواده خود در زندان مریوان به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج منتقل شد.

به گفته یک منبع نزدیک به خانواده این بازداشتی: خانواده شیرکو در وضعیت بدی هستند. خانواده این بازداشتی نگرانند که وی به اتهام‌های سنگینی تفهیم اتهام شود.

یک منبع مطلع در این‌باره به گزارشگر ما گفت:” در پی مراجعه خانواده شیرکو به نهادهای امنیتی گفته شده است اگر اطلاع رسانی نکنید و به کسی چیزی نگویید بعد از عید فطر آزاد خواهد شد.”

بر اساس این گزارش، ‏با وجود مراجعه مکرر خانواده روشنی به نهادهای امنیتی، تاکنون موفق به دریافت خبری از وضعیت وی نشده‌اند.

او که توسط نیروهای امنیتی مریوان بازداشت شده بود جهت بازجویی و اعترافات اجباری به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در سنندج منتقل شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید