گزارشی از آخرین وضعیت هیمن شاهی «کاروان شاهی» محبوس در زندان ارومیه

هیمن شاهی

مسئولان زندان ارومیه به خانواده هیمن شاهی گفته‌اند که دیگر برای ملاقات و پیگیری وضعیت او به زندان مرکزی ارومیه مراجعه نکنند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، چهار شنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۴۰۲، هیمن شاهی (کاروان شاهی) از بازداشت‌شدگان اعتراض‌های سراسری شهر اشنویه، از تاریخ دادگاهی که در تاریخ ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، تا به امروز ممنوع الملاقات شده است.

یک منبع مطلع در این باره گفت: “چند روز پیش در پیگیری خانواده، مسئولان زندان مرکزی ارومیه به آنان گفتند دیگر به اینجا برای ملاقات نیایید که این امر باعث افزایش نگرانی بیش از پیش خانواده در خصوص وضعیت او شده است.”

هیمن شاهی (کاروان شاهی) از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری در اشنویه، پیش از این در زندان مرکزی ارومیه محبوس بود. ولی با توجه به شرایط جدید از وضعیت و محل بازداشت او اطلاعی در دست نیست.

روز دوشنبه ۱۵ اسفندماه ۱۴۰۱، جلسه دادگاه هیمن شاهی در شعبه ۳ دادگاه انقلاب شهرستان ارومیه برگزار شد. در این دادگاه هیمن شاهی با اتهام‌های جدیدی از جمله: «همکاری با احزاب کورد» روبرو شده است. طبق گزارش رسیده برای هیمن شاهی دو پرونده تشکیل شده است. در یک پرونده در شعبه ۳ دادگاه انقلاب اسلامی شهر ارومیه به اتهام «محاربه و افساد فی‌الارض» متهم و در پرونده دیگری که در شعبه ۱۰۴ کیفری این شهر برگزار شد، اتهام وی «خسارت به اماکن دولتی، بانک رفاه و سپه» اعلام گردیده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید