رضا سرولایتی، زندانی سیاسی، به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد

رضا سرولایتی

رضا سرولایتی، زندانی سیاسی محبوس در اندرزگاه چهار زندان اوین آزاد شد.او با سپری کردن بخشی از محکومیت خود در راستای «عفو مشروط» عید فطر از زندان آزاد شده است.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، طی روزهای اخیر، رضا سرولایتی، زندانی سیاسی و از بازداشت شدگان اعتراض‌های سراسری آبان ۱۳۹۸، پس از سپری کردن بخشی از مجموع حبس تعزیری خود به صورت مشروط از زندان اوین آزاد شد.

بر اساس این گزارش، این زندانی سیاسی پیش‌تر توسط دادگاه انقلاب تهران، با اتهام‌های همچون اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور، محاربه از طریق تحریق اموال عمومی، توهین به رهبری و اخلال در نظم عمومی، در مجموع به هشت سال حبس لازم به اجرا محکوم شده بود.

رضا سرولایتی، در تاریخ ۲۸ آبان ماه ۱۳۹۸، توسط نیروهای امنیتی در محدوده گیشا تهران، بازداشت و پس از انتقال به پایگاه پلیس امنیت سپس در تاریخ ۳ آذر ماه ۱۳۹۸، جهت تشکیل پرونده به یکی از بازداشتگاه‌های امنیتی در زندان اوین منتقل و پس از طیمراحل بازجویی و تفهیم اتهام در دادسرای ناحیه ۳۳ تهران در نهایت به زندان تهران بزرگ منتقل و در تاریخ ۲۲ اسفند ماه ۱۳۹۸، با تودیع وثیقه‌ای به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان آزاد شده بود.

پس از اتمام مراحل دادرسی، رضا سرولایتی، در تاریخ ۵ آذرماه ۱۳۹۹، با دریافت ابلاغیه ای کتبی از سوی شعبه یک اجرای احکام دادسرای اوین برای تحمل حبس خود احضار و پس از بازداشت ابتدا به اندرزگاه ۴ زندان اوین و سپس به تیپ شش زندان تهران بزرگ منتقل و در مردادماه ۱۴۰۱، به همراه جمعی از زندانیان سیاسی به زندان اوین منتقل شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید