یک زندانی به اتهام محکومیت‌های مالی«یوم الادا» در زندان ارومیه جان‌باخت

مرگ زندانی

ناصر حسن پور، زندانی متهم به جرائم مالی که به پرداخت رد مال یا « یوم الادا» محکوم شده بود در اثر عدم دسترسی به خدمات پزشکی در زندان ارومیه جان خود را از دست داد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز دوشنبه ۱۱ اردیبهشت ماه ۱۴۰۲، ناصر حسن پور، متولد ۱۳۵۴، اهل شهرستان بوکان، زندانی متهم به جرائم مالی، بر اثر سکته قلبی و محرومیت از حق دسترسی به خدمات پزشکی و تعلل مسئولان در اعزام وی به مرکز درمانی تخصصی جان باخت.

یک منبع مطلع در این‌باره گفت::”با توجه به اینکه ناصر حسن پور، از بیماری نارسایی قلبی در رنج بود چندین مرحله درخواست برای اعزام به مرکز تخصصی و معاینه توسط پزشک متخصص قلب را داده بود اما مسئولان زندان هر دفعه اعزام این زندانی را تعلیق می کردند. حتی ۳ مرتبه درخواست مرخصی درمانی بود اما مسئولان زندان از اعزام به مرخصی هم امتناع می کردند.”

این منبع مطلع خاطرنشان کرد:”طی روزهای اخیر هم از ناحیه قفسه سینه احساس درد می کرد و ۲ مرحله هم به بهداری زندان رفته بود اما مجددا با چند قرص ساده به بند بازگردانده شده بود اما در نهایت دیروز دوشنبه بر اثر سکته قلبی جان باخت.”

لازم به اشاره است، ناصر حسن پور، زندانی متهم به جرائم مالی بوده و از سوی دادگاه به (یوم العدا) بدهد برود ندهد نرود، محکوم و از سال ۱۳۹۷ در زندان مرکزی ارومیه بسر می برد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید