سعید مدنی پس از انتقال به بند هفت زندان اوین، کف‌ خواب شده است

«سعید مدنی» فعال ملی مذهبی و زندانی سیاسی که پیش تر پس از پایان مرخصی چهار روزه خود در بعد از ظهر روز شنبه ۱۲ دی ماه سال جاری به زندان رجایی شهر کرج بازگشت، به تازگی از بند ۴ سالن این زندان بدون رعایت اصل تفکیک جرائم به بند هفت زندان اوین منتقل و در این بند کف خواب شده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، همسر سعید مدنی در رابطه به عدم تفکیک زندانیان سیاسی با زندانیان جرائم عادی در بند هفت توضیح می‌دهد که “آقای مدنی از زندان رجایی‌شهر به بند هفت منتقل شده‌اند و شرایطشان در این بند مشابه دیگر زندانیان است. مشکل این است که تفکیک بین زندانیان سیاسی و زندانیان با جرایم عادی وجود ندارد. با این حال، خود زندانیان سیاسی امیدوارند با پیگیری‌هایی که از طریق مقامات قضایی می کنند این مشکلات داخلی حل شود.”
یکی از مشکلاتی که زندانیان سیاسی در بند هفت همچنان با آن درگیر هستند، نبود امکانات کافی و عدم تفکیک زندانیان سیاسی با زندانیان جرائم عادی است. این در حالی است که بر اساس قوانین مربوط به اداره زندان‌ها، از جمله آیین‌نامه‌ اجرایی سازمان زندان‌ها و آیین‌نامه‌ تفکیک و طبقه‌بندی، نگهداری زندانیان سیاسی در کنار متهمان به جرایم عادی ممنوع است. موضوعی که در سال‌های گذشته مورد بی توجهی قرار گرفته و زندانیان سیاسی در زندان‌های مختلف در بندهای مشترک با زندانیانی با جرائمی از جمله قتل و اعتیاد نگهداری می‌شوند.
سعید مدنی یکی از زندانیان سیاسی است که بیش از یک هفته‌ی پیش به بند هفت زندان اوین منتقل شده است اما به علت ازدحام زیاد جمعیت در این بند و عدم دسترسی به امکانات کافی در شرایط نامطلوبی بسر می‌برد و «کف‌خواب» شده است.
منصوره اتفاق با اشاره به انتقال همسرش به بند هفت زندان اوین می گوید: “در زمان جابجایی حدود شش و هفت روز طول کشید تا از قرنطینه به بند منتقل شود که خیلی غیرعادی بود و جواب خاصی هم نداشتند و احتمالا به دلیل ناهماهنگی‌هایی است که در زندان‌ها وجود دارد.”
انتقال سعید مدنی و سعید رضوی فقیه از زندان رجایی شهر در تاریخ یکم بهمن ماه بدنبال اعتصاب غذای آنها در اعتراض به تهدید و ارعاب زندانیان سیاسی صورت گرفت.
سعید رضوی فقیه نیز هم اکنون بدلیل مشکلات قلبی هم اکنون در بیمارستان قلب بستری است.
همسر این زندانی سیاسی همچنین به نبود امکانات کافی در این بند اشاره کرده و می‌گوید: “آقای مدنی در زندان رجایی شهر در یک اتاق دو نفره بودند و با شرابط بهتری دوران زندان را طی می‌کردند تا زمانی‌که درگیری و ضرب و شتم آنها صورت گرفت. اما از زمانی‌که به بند هفت منتقل شده‌اند متاسفانه مانند شرایط زندان رجایی شهر که در اتاق دو نفره باشند، تلویزیون باشد و امکان غذا درست کردن برای خودشان وجود داشته باشد، هنوز در بند هفت مهیا نیست. بند خیلی شلوغ است اما امیدواریم با پیگیری‌های خود زندانیان بتوانند مسائلشان را حل کنند. البته برای خانواده رفت و آمد به زندان رجایی شهر مشکل بود و در بند هفت هم امکان تماس تلفنی وجود دارد.”
سعید مدنی پژوهشگر اجتماعی و فعال سیاسی و مدنی و از اعضای شورای فعالان ملی مذهبی، کمیته دفاع از انتخابات آزاد، عادلانه و منصفانه، کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه و شورا اجرایی کانون مدافعان حقوق بشر است.
این زندانی سیاسی که دی ماه سال ۹۰ و در پی صدور سه سال و نیم حبس در تبعید به بند ۲۰۹ وزارت اطلاعات در زندان اوین منتقل شد، پس از یک سال بازجویی و فشار به بند ۳۵۰ فرستاده شد. او در بهمن سال ۱۳۹۲ در پی فعالیت به عنوان وکیل بند و اصرار بر خواسته های زندانیان این بند از این بند به سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج تبعید شد.
وی علاوه بر حکم سه و نیم سال حبس و در پی پرونده سازی های جدید و به صورت غیر قانونی به ۶ سال دیگر نیز محکوم شد و باید تا سال ۱۳۹۸ را در حبس بگذراند و پس از آن برای گذراندن دوسال تبعید به بندر عباس منتقل شود.
او همچنین سال‌های ۱۳۷۳، ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰ زندان سیاسی را تجربه کرده و از سال ۱۳۹۰ تا امروز را در زندان گذرانده و تاکنون پژوهش هایی در زمینه مسایل اجتماعی ایران از جمله فقر و نابرابری، اعتیاد، کودک آزاری، خشونت علیه زنان، تن فروشی، رفاه اجتماعی و امثال آن را در زمینه اجتماعی منتشر کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید