بازداشت فرزند یک روحانی و دو تن از شاگردان وی

صبح روز پنج شنبه ۱۵ بهمن ماه فرزند روحانی زندانی «محمدرضا نکونام» به همراه دو تن از شاگردان در حالی بازداشت شدند که اواخر دی ماه این مدرس دربند حوزه‌ی علمیه قم به طور ناگهانی از زندان اوین به زندان قم منتقل شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، ماموران امنیتی و دادگاه ویژه روحانیت صبح روز پنج شنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۴ با یورش به منزل «مهدی نکونام» فرزند «محمدرضا نکونام» وی را بازداشت کرده و به مکان نامعلومی منتقل کردند.
ماموران با حضور در منزل نامبرده که محل کار او و پدرش نیز بوده است به تفتیش آنجا پرداخته و هر چه از بازرسی های پیشین باقی مانده بود را با خود ببرند. ایجاد فضای رعب و وحشت در خانواده باعث شد که وضعیت جسمی همسر «مهدی نکونام» بحرانی شده و وی بلافاصله به اورژانس منتقل شود.
 
همچنین در خبری دیگر گزارش شده که صبح روز پنج شنبه ۱۵ بهمن ماه ۱۳۹۴ «خادمی» مدیر سایت «عشق مردم» و برادر همسر وی « رضا زارع» از شاگردان نکونام نیز بازداشت شده‌اند. سایت «عشق مردم» روز گذشته فیلتر شده بود.
 
آقای نکونام، استاد حوزه علمیه که از یک سال قبل بدون اعلام دلیل زندانی است، اواخر دی ماه سال جاری بدون اعلام قبلی از زندان اوین تهران به زندان مرکزی قم (لنگرود) منتقل شد.
 
آقای نکونام اولین بار در دی ماه سال گذشته، پس از آنکه از مواضع «مکارم شیرازی» علیه اینترنت پرسرعت انتقاد کرد، بازداشت شد. هرچند مکارم چندی بعد، ارتباط خود با این موضوع را رد کرد.
 
با این حال آقای نکونام بدون شاکی خصوصی و در دادگاهی که هیچ جزئیاتی از آن تاکنون برای افکار عمومی روشن نشده، به دو سال حبس محکوم شده که پس از اعتراض دادستانی، به پنج سال افزایش پیدا کرده است.
 
وی در پایان سال گذشته، در پی وخامت حالش پس از سکته مغزی از زندان آزاد شد. اما انتشار مطلبی در روزنامه قانون در فروردین ماه به بازداشت دوباره وی منتهی شد.
 
نکونام از آن زمان در زندان به سر می برد و سختگیری های ویژه ای همچون ممنوعیت گهگاه ملاقات با خانواده و ممانعت از اعزام به مراکز درمانی به بهانه نپوشیدن لباس زندان نیز از سوی مسئولان بر وی اعمال می شود.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید