بازداشت چند ساعته محمد نوری زاد و محمد ملکی + عکس

«محمد نوری زاد» و «محمد ملکی» دو فعال سیاسی و مدنی که در اعتراض به مصادره کردن اموالشان از سوی مسوولین در یک حرکت اعتراضی اقدام به جمع آوری زباله ها در برخی از خیابان های تهران کرده بودند، ساعت ۱۰ صبح روز جاری جمعه ۱۶ بهمن ماه از سوی ماموران امنیتی با خشونت در خیابان بازداشت و پس از گذشت ساعتی در بزرگراه امام علی و جاده قم رها شدند.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «محمد نوری زاد» با انتشار این خبر در صفحه فیسبوک خود نوشته ” امروز پیش از ما، برادران آمده بودند سرِ قرار. و تا ما را دیدند به تکاپو در افتادند. دیدم دکتر ملکی را سوار اتومبیل شان کرده اند. رفتم جلو و در اتومبیل را باز کردم و دکتر را به بیرون آمدن فرا خواندم. بیرون آمد. اما ریختند و خود مرا به داخل اتومبیل تپاندند. بعدش دکتر را با بد اخلاقی. جوری که سرِ دکتر خورد به تیغه ی درِ اتومبیل و زخمی شد. ما دو تا را بردند و بردند و بردند و در جاده ی قم رهایمان کردند. داستانش را می نویسم. شاید منظور برادران این بود که: آشغال روبی را باید از قم شروع کنید! وشاید هم من و دکتر ملکی رفتیم اطراف بیت رهبری و به ابرهای بالای سرمان پف کردیم.”
Mohammad Maleki_Kampain.info
بنا به گزارشات به دست آمده، خشونت جهت بازداشت این دو فعال سیاسی و مدنی تا جایی بود است که سر دکتر محمد ملکی به هنگام ورود به اتومبیل پزو نیروهای امنیتی شکسته است. همچنین مامورین شهروندان دیگری را که جهت همبستگی  با کیسه های زباله به این  حرکت اعتراضی پیوسته بودند را متفرق کرده اند.
این دو فعال سیاسی و مدنی از شرکت کنندگان و سازمانده هان تجمعات اعتراضی روزهای دوشنبه مقابل دفتر لاستیک دنا واقع در میدان ونک نبش خیابان گاندی و همچنین مقابل زندان اوین جهت آزادی زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی و همچنین درخواست محاکمه عاملین ۳۷ سال جنایت روی داده از سوی حکومت اسلامی بوده اند که با استقبال جمعی ازاعضای خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸، اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و مدنی ، حامیان و شاگردان «محمد علی طاهری» زندان عقیدتی و تنی چند از کنشگران سیاسی برگزار روبرو و در نهایت با بازداشت تعداد زیادی از این فعالین و همچنین تعقیب قضایی خاتمه یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید