دیدار فعالین سیاسی و مدنی از محمد ملکی پس از بازداشت چند ساعته +عکس

در پی بازداشت چند ساعته «مححمد نوری زاد» و « محمد ملکی» در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه ۱۶ بهمن ماه از سوی ماموران امنیتی در تهران و رها کردن آنها پس از گذشت ساعتی در بزرگراه امام علی و جاده قم، تنی چند از فعالین سیاسی و مدنی شب گذشته با حضور در منزل « محمد ملکی» به دیدار او رفتند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این دو فعال سیاسی و مدنی مدتی است که در اعتراض به مصادره کردن اموالشان از سوی مسوولین در یک حرکت اعتراضی اقدام به جمع آوری زباله ها در برخی از خیابان های تهران کرده اند.

بازداشت این دو فعال سیاسی و مدنی همراه با خشونت بوده تا جایی که سر «دکتر محمد ملکی» به هنگام ورود به اتومبیل پژو نیروهای امنیتی شکسته است. همچنین مامورین شهروندان دیگری را که جهت همبستگی با کیسه های زباله به این حرکت اعتراضی پیوسته بودند را متفرق کرده اند.

این دو فعال سیاسی و مدنی از شرکت کنندگان و سازمانده هان تجمعات اعتراضی روزهای دوشنبه مقابل دفتر لاستیک دنا واقع در میدان ونک نبش خیابان گاندی و همچنین مقابل زندان اوین جهت آزادی زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی و همچنین درخواست محاکمه عاملین ۳۷ سال جنایت روی داده از سوی حکومت اسلامی بوده اند که با استقبال جمعی ازاعضای خانواده‌های جان‌باختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸، اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی و مدنی ، حامیان و شاگردان «محمد علی طاهری» زندان عقیدتی و تنی چند از کنشگران سیاسی برگزار روبرو و در نهایت با بازداشت تعداد زیادی از این فعالین و همچنین تعقیب قضایی خاتمه یافت.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید