دادگاه زرتشت احمدی راغب فردا برگزار می‌شود

جلسه رسیدگی به پرونده «زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب» در خصوص اتهام به انتشار مطالب انتقادی و تبلیغ علیه نظام، ساعت ۱۰ صبح فردا سه شنبه ۲۷ بهمن ماه ۱۳۹۴با حضور« محمد مقیمی» وکیل نامبرده در دادگاه انقلاب شهریار برگزار خواهد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، پیش تر درصبح روز یکشنبه ۲۱ تیر ماه ۱۳۹۴ این فعال مدنی با دریافت احضاریه ای از سوی پلیس امنیت عمومی شهریارجهت پاسخگویی به پاره ای از سوالات در روز دوشنبه ۲۲ تیر ماه ۱۳۹۴ به این ارگان امنیتی احضار شد و بار دیگر در آبان ماه سال جاری با تشکیل پرونده به دادگاه انقلاب شهریار احضار شد.
اتهام منتسب داده شده به این فعال مدنی در پرونده تشکیل شده “تبلیغ علیه نظام ” عنوان شد.
«محمد مقیمی» وکیل این فعال مدنی چندی پیش گفته بود”قرار بوده است جلسه دادرسی و رسیدگی به پرونده «زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب» درروز سه شنبه ۲۹ دی ماه ۱۳۹۴در شعبه اول دادگاه انقلاب شهریار برگزار گردد، اما تاریخ جلسه ذکر شده بنا به درخواست موکلش و موافقت قاضی، به ۲۷ بهمن ماه موکول شد”.
 
این فعال مدنی و از شرکت کنندگان شنبه ها و دوشنبه های اعتراضی که چندی پیش از سوی فعالین مدنی و سیاسی و خانواده های جانباختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸ جهت آزادی زندانیان سیاسی، مدنی و عقیدتی و همچنین درخواست محاکمه عاملین ۳۷ سال جنایت روی داده از سوی حکومت اسلامی برپاشده بود، در روز دوشنبه ۲ آذرماه ۱۳۹۴ در تجمع اعتراضی در مقابل دفتر لاستیک دنا واقع در میدان ونک – نبش خیابان گاندی بازداشت و پس از انتقال به دادسرای دو زندان اوین به بند ۸ این زندان منتقل و در نهایت در عصر روز دوشنبه ۱۶ آذرماه ۱۳۹۴ به قید کفالت (فیش حقوقی) از زندان آزاد شد.
«زرتشت(اسماعیل) احمدی راغب» همچنین به عنوان یکی از فعالین در تحصن «نسرین ستوده» زندانی سیاسی پیشین در مقابل ساختمان کانون وکلا (تحصنی که در اعتراض به رای شعبه دوم دادگاه انتظامی وکلا مبنی بر محرومیت ۳ ساله این حقوقدان از وکالت، آغاز شد) نقش داشته است.
تحصنی که با کاهش حکم ۳ سال به ۹ ماه به پایان رسید.
این فعال مدنی پیش ترنیز سابقه بازداشت های مکرر در دهه ۶۰ و احضار به وزارت اطلاعات پس از وقایع انتخابات سال ۸۸ را در پرونده خود دارد.
وی از سال ۱۳۷۰ به دفعات مکرر کاندید مجلس و ریاست جمهوری و شورای شهر شد اما به دلیل ضدیت با “ولایت فقیه” ، “اسلام” و “انقلاب” رد صلاحیت شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل