اعلام اعتصاب غذای تر سعید حسین زاده + عکس

«سعید حسین زاده» فعال مدنی محبوس در سالن دو بند هفت زندان اوین که مرخصی درمانی وی از سوی پزشک قانونی و دادستانی تایید و همچنین عدم تحمل کیفری نامبرده در پی وخامت جسمانی از سوی پزشکان تایید شده است، همچنان با ممانعت اطلاعات سپاه در خصوص اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر روبرو است و در اعتراض به این ممانعت ها از صبح روز جاری جمعه ۳۰ بهمن ماه دست به اعتصاب غذای تر زده و خواهان اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این فعال مدنی جهت پیگیری «درخواست عدم توانایی تحمل کیفر» روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه به بیمارستان امام خمینی اعزام و به علت ارسال نشدن بخشی از پرونده مجددا صبح روز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه به این مرکز درمانی اعزام و برای دومین بار پزشگان عدم تحمل حبس به علت رماتیسم شدید مفصلی که عوارض آن به قلب وی نیز منتقل شده است را تایید کردند.
 
همچنین پزشک قانونی پس از معاینه مجدد «سعید حسین زاده» در روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه و مشاهده مدارک ارسالی از بیمارستان، مجددا عدم تحمل کیفر را برای وی تایید نموده و نامبرده همچنان با عدم آزادی و اعزام به مرخصی درمانی از سوی اطلاعات سپاه روبرو است.
 
این فعال مدنی از بیماری های مختلف در زمان بازداشت و مبتلا شدن تعدای از آنها در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس ها، درد شدید در گردن و شانه ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده رنج می برد.
 
خانواده این فعال مدنی در روز چهارشنبه ۱۴ بهمن ماه طی تماس تلفنی از سوی اطلاعات سپاه جهت عدم پیگیری و رسانه ای کردن فرزندشان مورد تهید قرار گرفتد.
یک منبع مطلع در گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته ” به خانواده این فعال مدنی از سوی اطلاعات سپاه گفته شده است جهت پیگیری و رسانه ای کردن فرزندشان، اقدام به پرونده سازی جدید برای نامبرده خواهند کرد.”
این فعال مدنی پیش تر در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین منتقل شد.
«سعید حسین زاده» سپس در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم و حکم صادره درمرحله تجدید نظر در شعبه ۳۶ از سوی قاضی «زرگر» تائید شد.
این فعال مدنی که پیش تر از بند هشت زندان اوین به سالن دو بند هفت این زندان منتقل شده است، روز سه شنبه ۲۴ آذر ماه جهت ام ار آی به بیمارستان امام خمینی اعزام و پس از تشخیص دکتر مبنی برالزامی دانستن عمل جراحی به علت سائیدگی کشکک زانو، بدون درمان به زندان عودت داده شد.
یک منبع آگاه پیش تر در گفتگویی با «کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی» در خصوص آخرین وضعیت این زندانی گفته بود” سعید به علت روماتیسم شدید در هر دو پا دچار سائیدگی کشکک زانو شده و به سختی راه می رود و درد حاصله از زانو ها به کمر، شانه ها، قلب و گردن وی نیز منتقل شده است. همچنین او از عفونت شدید در سینوس های سر رنج می برد و بنا به تشخیص پزشکان باید جهت خارج کردن عفونت از سینوس ها و همچنین عمل جراحی در زانوها تحت درمان جدی در مراکز درمانی قرار گیرد”
این منبع آگاه در ادامه افزود ” طبق گزارش پزشک قانونی زندان، «سعید حسین زاده» به علت مشکلات شدید جسمانی قادر به تحمل حبس نیست و با کارشکنی سپاه تا کنون از اعزام به مراکزدرمانی جهت بستری و درمان قطعی و همچنین اعزام به مرخصی پزشکی از سوی مسوولین ممانعت به آمده است. همچنین چندی پیش نیز در پی خونریزی معده وی به بیمارستان اعزام و پزشکان پس از معاینات اولیه علت خونریزی و مشکلات معده نامبرده را استفاده از داروهایی جهت مشکات روماتیسم شدید او اعلام کردند”.
این منبع مطلع در پایان با نامناسب بودن وضعیت بهداشتی و شرایط بسیار بد درمانی در بهداری زندان اوین افزود” این فعال مدنی به علت مشکلات جسمی حاصله در زمان بازداشت و همچنین دوران حبس که به آنها در طول گفتگو اشاره شد، جهت تسکین و درمان بیماری های خود حدود هفت تا هشت قرص در طول روز مصرف می کند و هزینه تمامی این داروها به عهده خود اوست. همچنین تاکنون علاوه بر پیگیری های پی در پی وکیل این زندانی جهت مطالعه پرونده موکلش که جهت دادرسی به شعبه یک دادسرای شهید مقدس زندان اوین ارسال شده است، نامبرده موفق به مطالعه پرونده نشده و کماکان از سوی مسوولین جهت دسترسی به پرونده و مطالعه آن ممانعت به عمل می آید.”
این فعال مدنی در آبان ماه سال جاری در اعتراض به عدم رسیدگی به وضعیت بیماریش و ممانعت مسوولین جهت اعزام به مراکز درمانی، دست به اعتصاب غذا زده بود و اکنون از صبح روز جاری جمعه ۳۰ بهمن ماه ۱۳۹۴ در اعتراض به ممانعت اطلاعات سپاه پس از تایید پزشک قانونی و دادستان جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر، دست به اعتصاب غذای تر زده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید