انتقال به بهداری و عدم درمان رمضان احمد کمال در سومین روز اعتصاب غذا

در سومین روز از اعتصاب غذای «رمضان احمد کمال» زندانی سیاسی کُرد محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج، در پی وخامت جسمی و افت فشار، نامبرده به بهداری زندان منتقل و پس از عدم درمان از سوی پزشک بهداری با نام (قنبری) به سلول خود منتقل می گردد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، یک منبع آگاه در گفتگویی با کمپین در خصوص این زندانی سیاسی گفته ” پس از انتقال «رمضان احمد کمال» به بهداری در پی افت فشار، «قنبری» پزشک بهداری به نامبرده گفته ” زندانیان کُرد وعرب را معاینه نمی کنم ” و این زندانی سیاسی به بند بازگردانده شده است.
این منبع آگاه در ادامه افزود ” پیش تر به دفعات مکرر نیز نامبرده با زندانیان رفتاری ناشایست داشته و حتی در مواردی اورژانسی از اعزام زندانیان به بیمارستان خودراری می کند”
این منبع آگاه در پایان افزود” علیرغم اعتراض زندانیان به «حاجیلو» دادیار زندان، «کریمی» رییس بهداری و همچنین «محمد مردانی» رییس زندان تا کنون هیچگونه اقدامی جهت نامبرده صورت نگرفته است.
«رمضان احمد کمال» زندانی سیاسی کُرد پیش تر به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و عدم اعزام به بیمارستان از صبح روز شنبه ۱ اسفند ماه دست به اعتصاب غذا زده است.
این زندانی سیاسی در بهار ١٣٨٧، در اطراف شهر ماکو از سوی نیروهای سپاه پاسداران پس از مورد هدف قرار گرفتن گلوله و زخمی شدن بازداشت شد.
در زمان بازداشت «رمضان احمد کمال» به دست نیروهای سپاه پاسداران، با وجود اصابت چندین گلوله به دست و پایش، به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفته و نیروهای سپاه با ماشین مسافتی طولانی، وی را بر روی زمین کشیده‌اند.
این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر خوی، به اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان» (پ ک ک)، به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض او، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این دیوان نیز حکم اعدام صادره را نقض کرده و ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان قزوین در طول دوران حبس را برای این زندانی سیاسی صادر کرد.
«رمضان احمد کمال» از زمان بازداشت تا کنون، در زندان‌های ماکو، قزوین، اوین و رجایی‌شهر ، دوران حبس خود را گذرانده است.
وضعیت سلامتی او در این مدت به حدی رو به وخامت گذشته، که دست راست او به دلیل اصابت چندین گلوله، به حالت نیمه فلج درآمد و حتی پیش‌تر نیز در زمان بازداشت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه، زخم‌های او دچار کرم‌زدگی می‌شود.
این زندانی سیاسی چند ماه گذشته تحت عمل جراحی دست راست قرار گرفت که پس از عمل با از کار افتادگی انگشتان دست راست مواجه شده است. در حالیکه پیش از عمل که بدلیل عفونت پلاتین در بازو صورت گرفت، انگشتان دست وی سالم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید