تهدید سعید حسین زاده به اعتصاب غذای خشک در پی عدم رسیدگی به مطالباتش

 
«سعید حسین زاده» فعال مدنی محبوس در سالن دو بند هفت زندان اوین که پیش تر در اعتراض به ممانعت های سپاه جهت اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر از صبح روز جمعه ۳۰ بهمن ماه دست به اعتصاب غذای تر زده است، طی نامه ای اعلام نموده است: “در صورت عدم رسیدگی به مطالبات خود، طی روزهای آینده دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد و از نوشیدن آب نیز خودداری خواهد کرد.”
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، مرخصی درمانی «سعید حسین زاده» از سوی پزشک قانونی و دادستانی تایید و همچنین عدم تحمل کیفری نامبرده در پی وخامت جسمانی از سوی پزشکان تایید شده است، اما این فعال مدنی همچنان با ممانعت اطلاعات سپاه در خصوص اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر روبرو است و در اعتراض به این ممانعت ها از صبح روز جمعه ۳۰ بهمن ماه دست به اعتصاب غذای تر زده و در دهمین روز اعتصاب غذای تر خود با افت فشار، تپش قلب و همچنین کاهش وزن مواجه شده است.
 
«سعید حسین زاده» اکنون طی نامه ای اعلام نموده است: “در صورت عدم رسیدگی به مطالبات خود، طی روزهای آینده دست به اعتصاب غذای خشک خواهد زد و از نوشیدن آب نیز خودداری خواهد کرد.”
 
این فعال مدنی خواهان اعزام به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر است.
 
«سعید حسین زاده» از بیماری های مختلف در زمان بازداشت و مبتلا شدن تعدای از آنها در زمان حبس از جمله مشکلات قلبی، سائیدگی کشکک زانو، عفونت سینوس ها، درد شدید در گردن و شانه ها، روماتیسم، تنگی نفس و خونریزی معده رنج می برد.
 
این فعال مدنی پیش تر در مهرماه ۱۳۹۳، از سوی ماموران اطلاعات سپاه در منزل شخصی‌اش بازداشت و به سلول‌های انفرادی بند ۲ الف زندان اوین منتقل و پس از گذشت مدتی به بند هشت و درنهایت به سالن دو بند هفت این زندان منتقل شده است.
 
«سعید حسین زاده» در دادگاه بدوی به ریاست قاضی «مقیسه» در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب، به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «توهین به رهبری» به ۷ سال زندان محکوم و حکم صادره درمرحله تجدید نظر در شعبه ۳۶ از سوی قاضی «زرگر» تائید شد.
 
این فعال مدنی محبوس در سالن دو بند هفت زندان اوین صبح روز سه شنبه ۴ اسفند ماه جهت «آندوسکوپی روده» به بیمارستان امام خمینی اعزام و به علت اعتصاب غذا، با بیهوشی خود از سوی پزشکان مخالفت کرده و به زندان بازگردانده شد.
 
این فعال مدنی جهت پیگیری «درخواست عدم توانایی تحمل کیفر» پیش تر نیز در روز دوشنبه ۱۹ بهمن ماه به بیمارستان امام خمینی اعزام و به علت ارسال نشدن بخشی از پرونده مجددا صبح روز دوشنبه ۲۶ بهمن ماه به این مرکز درمانی اعزام و برای دومین بار پزشگان عدم تحمل حبس به علت رماتیسم شدید مفصلی که عوارض آن به قلب وی نیز منتقل شده است را تایید کردند.
 
همچنین پزشک قانونی پس از معاینه مجدد «سعید حسین زاده» در روز چهارشنبه ۲۸ بهمن ماه و مشاهده مدارک ارسالی از بیمارستان، مجددا عدم تحمل کیفر را برای وی تایید نمود.
 
اما وی همچنان با ممانعت اطلاعت سپاه روبرو است و علارغم اعتصاب غذای تر، طی نامه ای که در پی می آید در اعتراض به عدم رسیدگی به خواسته هایش، تهدید به اعتصاب غذای خشک طی روز های آینده کرده است.
 
نامه این فعال مدنی که در اختیار “کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی” قرار گرفته است به قرار زیر است.
 saeid hosein zadeh  _kampain.info
به اطلاع میرسانم اینجانب «سعید حسین زاده» زندانی محبوس در سالن دو بند هفت زندان اوین در صورتی که طی روزهای آینده به خواست های قانونی اینجانب جهت اعزام به “مرخصی درمانی” و یا اجرایی شدن “عدم تحمل کیفر” یا “توقف و تعلیق مجازات” براساس ماده ۵۰۲ آیین دادرسی جدید عمل نشود دست به اعتصاب خشک خواهم زد و مصرف آب نوشیدنی را نیز قطع خواهم کرد.
لازم به ذکر است در حال حاضر به دستور پزشک معالج و به علت مشکلات گوارشی و خطر از کار افتادن کلیه به ناچار مجبور به قطع داروهایم شده ام.
 
اعلام می کنم مسوولیت هر اتفاقی برای اینجانب، متوجه تمام مسوولین مربوط خواهد بود و عوامل مستقر در بند دو الف سپاه که بدون هیچ حکم و تعریف قانونی اقدام به دستگیری این جانب بازجویی و تفتیش عقاید و پرونده سازی کرده بودند،در حال حاضر قدرت و اختیار قانونی ندارند که مانع از اعزام اینجانب به مرخصی درمانی و یا آزادی به علت عدم تحمل کیفر شوند.
 
خاطر نشان می کنم که پیش از بازداشت اطلاع نداشتم که فعالیت های خیریه و حمایت از کودکان کار در نظام جمهوری اسلامی جرم محسوب می شود و به شیوه های ذکر شده و با چندین سال حبس پاسخ داده می شود.
 
اکنون اضافه می کنم در روز نهم اعتصاب طبق چکاب انجام شده با ۶ کیلو گرم کاهش وزن،افت فشار و تپش قلب مواجه شده ام.
 
سعید حسین زاده
زندان اوین
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید