هفت سال از قتل ابراهیم لطف‌الهی در شکنجه‌گاه اطلاعات گذشت

هفت سال پیش در چنین روزی ابراهیم لطف‌الهی دانشجوی کُرد در بازداشتگاه اداره اطلاعات شهر سنندج، تحت شکنجه بازجویان این اداره جان خود را از دست داد.
ابراهیم لطف‌الهی متولد سال ۱۳۵۹، دانشجوی رشته‌ حقوق دانشگاه پیام نور سنندج بود. وی در دی‌ماه ۱۳۸۶، از سوی مامورین اداره‌ اطلاعات بازداشت و در سلول‌های این اداره، تحت شدیدترین شکنجه‌‌ها قرار گرفت.
این جوان کُرد سرانجام در ۲۵ دی‌ماه زیر شکنجه‌‌های وحشیانه‌ جان خود را از دست داد.
به دستور مسوولان امنیتی و برای عدم آگاهی مردم و خانواده‌ از چگونگی قتل این دانشجوی جوان، پیکرش شبانه‌ در محلی دفن و بتون‌ریزی شد.
تاکنون و به رغم گذشت هفت سال از این واقعه، هنوز زوایای قتل این دانشجو فاش نشده‌ و مقام‌های مسوول از هرگونه‌ پاسخ‌گویی به خانواده‌ وی خودداری کرده‌‌اند.
کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی همچنان خواهان روشن شدن زوایای قتل این فعال دانشجویی کُرد است. این کمپین ضمن محکوم کردن قتل زندانیان سیاسی از سوی عوامل حکومتی و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی، شکنجه و کشتار زندانیان سیاسی را در زندان‌های ایران محکوم می‌کند.
ما از تمامی سازمان‌های حقوق بشری و نهادهای بین‌المللی مدافع و ناظر حقوق بشر، خواستار تشکیل کمیته‌ای حقیقت‌یاب و بی‌طرف و تحقیق درباره علل، عوامل و چگونگی قتل ابراهیم لطف‌الهی و انتشار نتایج آن به صورت علنی در رسانه‌ها و همچنین محاکمه علنی عاملان این جنایت ضد بشری است.

کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی
جمعه ۲۶ دی‌ماه ۱۳۹۳ – ۱۶ ژانویه ۲۰۱۵

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید