درخواست پزشک متخصص حسین رونقی جهت اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان

پس از گذشت بیست روز از اعتصاب غذای «حسین رونقی ملکی» زندانی عقیدتی و بیمار محبوس در بند ۷ زندان اوین، نامبرده پس از انتقال به بهداری زندان از سوی پزشک متخصص رندان اوین مورد معاینه قرار گرفت و تشخیص وی اعزام این زندانی بیمار جهت درمان به مراکز درمانی خارج زندان بوده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، خانواده این زندانی غقیدتی اعلام کرده اند ” از سوی مسوولین زندان جهت معاینه «حسین» پزشک متخصصی آمده بود و پس از معاینه و شرایط بد جسمانی «حسین» تشخیصش اعزام وی به مراکز درمانی خارج از زندان جهت درمان بوده است.”
 
همچنین مادر این زندانی عقیدتی در آخرین ملاقات خود با فززندش شرایط جسمی وی را وخیم توصیف کرده است.”
 
«احمد رونقی ملکی» پدر این زندانی عقیدتی نیز پس از گذشت شش روز همچنان در اعتراض به شرایط کنونی فرزندش و دستیابی به احقاق حقوق نامبرده در اعتصاب غذا به سر می برد و بیان کرده است تا رسیدگی کامل جهت درمان فرزندش و آزادی او به همراه «حسین» در اعتصاب غذا به سر خواهد برد.
 
«احمد رونقی ملکی» چندی پیش به همراه همسر خود جهت پیگیری به پرونده «حسین» به تهران آمده بودند و روزبعد از ظهر روز پنج شنبه ۲۶ فروردین ماه ۱۳۹۵ به شهر ملکان باز گشته اند.
 
مادر این زندانی عقیدتی اعلام کرده است روز شنبه ۲۸ فرودین ماه مجددا جهت پیگیری پرونده «حسین» به تهران خواهد آمد.
 
این وبلاگ نویس زندانی پیش تر در ۲۲ آذر ماه ۱۳۸۸ بازداشت و پس از گذشت ۱۰ ماه بازداشت در بند دو-الف زندان اوین، در ۱۳ مهر ماه ۱۳۸۹ از سوی شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «پیر عباس » به اتهام «عضویت در شبکه ایران پروکسی»، «توهین به رهبری » و «توهین به رئیس جمهوری» به ۱۵ سال حبس تعزیری محکوم و حکم صادره به وی ابلاغ شد.
 
حکم صادره با اعتراض وکیل «حسین رونقی ملکی» در ۲۹ آبان ماه ۱۳۸۹جهت تجدید نظر به دادگاه ارسال و در ۱۰ آذرماه ۱۳۸۹ حکم ۱۵ سال حبس تعزیری این وبلاگ نویس از سوی شعبه ۵۴ دادگاه تجدید نظر تایید و پس از آن «حسین رونقی ملکی» به بند ۳۵۰ زندان اوین منتقل شد.
 
وی چندی بعد در پی مشکلات جسمی به مرخصی درمانی اعزام شد.
 
این زندانی سیاسی درطول دوره درمان با نظر کمیسیون پزشکی به عدم تحمل زندان در روز شنبه ۹ اسفندماه ۱۳۹۳ به دلایلى نامشخص مجددا احضار و راهى زندان اوین شد.
 
خانواده وی دلیل بازداشت مجدد این وبلاگ نویس زندانی را در ۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ متواری خواندن وی از سوی مراجع قانونی اعلام کرده‌ و عملکرد مسوولان زندان و دادسرای اوین را خلاف گفته‌های آنها دانستند.
 
بازداشت مجدد او در ۹ اسفند ماه ۱۳۹۳ درحالی صورت گرفت که درمراسم مذهبی عید فطر سال ۱۳۹۳ وی با دارا بودن شرایط پزشکی می توانست از عفو رهبری استفاده نماید، اما سیستم قضایی و دادسرای اوین این عفو را تبدیل به آزادی مشروط وسپس تبدیل به مرخصی کرد.
 
«حسین رونقی ملکی» در نهایت در عصر روز چهارشنبه ۲۷ خرداد ماه ۱۳۹۴ جهت درمان با قرار وثیقه ۱ میلیارد و چهارصد هزار تومانی به مرخصی درمانی اعزام شد.
 
این زندانی سیاسی به دلیل نارسایی شدید کلیه و خطر از دست دادن آن جهت ادامه درمان از زندان آزاد شده بود ، آزادى موقتى که دلایل مختلفى از جمله عفو رهبرى ، مرخصى درمانى و عدم تحمل کیفر براى آن ذکر شده بود.
 
اما با وجود بیماری و گواهی کمیسیون پزشکی «حسین رونقی ملکی» صبح روز چهارشنبه ۳۰ دی ماه ۱۳۹۴ پس از حضور در دادستانی تهران به زندان اوین مراجعه و سپس جهت ادامه دوران حبس به بند ۷ این زندان منتقل گردید.
 
در روز سه شنبه ۱۷ فروردین ماه سال جاری این وبلاگ نویس زندانی محبوس در بند ۷ زندان اوین به شعبه ۵ بازپرسی دادسرای مقدس واقع در زندان اوین اعزام و با تشکیل پرونده ای جدید به وی اعلام گردید ” او جهت بازگشت به زندان، غیبت داشته و تعلل کرده است و با تشکیل پرونده ای جدید مدعی این شده اند که این زندانی سیاسی جهت بازگشت به زندان قصد فرار داشته است.”
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید