بازگشت مجدد نازک افشار به بند عمومی زندان اوین

«نازک افشار» کارمند سابق ایرانی‌ الاصل سفارت فرانسه در تهران که پیش تر در روز سه‌شنبه ۲۴ فرودین ماه از بند نسوان زندان اوین به بند ۲-الف سپاه منتقل شده بود، روز گذشته پنجشنبه ۲۶ فرودین ماه به بند عمومی منتقل شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این کارمند سابق سفارت فرانسه در تهران در حالی هنگام ورود به ایران بازداشت شد که بدون منع قانونی از کشور خارج شده بود.
«نازک افشار» جهت دیداربا مادر مریض احوال خود که پزشکان از درمان وی قطع امید کرده بودند به ایران سفر کرده بود.
پیش تر تارنمای کلمه طی گزارش در خصوص وی نوشت ” «نازک افشار» از بیماری خاصی رنج می‌برد و پس از بازداشت و به هنگام انتقال به زندان اوین مقابل در اوین دچار تشنج گردید، و از حال رفته و بر زمین افتاده است. او به دلیل همین بیماری در مرخصی استعلاجی به سر می‌برد.”
«نازک افشار» پیش از این در تابستان سال ۸۸ نیز به دلیل اشتغال در بخش فرهنگی سفارت فرانسه بازداشت و پس از مدتی آزاد و به فرانسه بازگشته بود.
این کارمند سابق سفارت فرانسه پس از بازداشت در روز یکشنبه ۲۱ فروردین ماه سال جاری از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی محاکمه و پیش از نوروز نیز برای نامبرده از سوی این شعبه وثیقه ۵۰۰ میلیون تومانی تعیین گردیده بود، و علی رغم تهیه این وثیقه، قاضی «ابولقاسم صلواتی» از قبول آن سرباز زد.
به گزارش تارنمای “سحام نیوز” “«نازک افشار» به دفعات مکرر پس از بازداشت در بند نسوان زندان اوین دچار حمله‌های بیهوشی شده و زمین خورده است. حال این نگرانی وجود دارد که اگر در انفرادی دچار یکی از حمله‌های منجر به بیهوشی شود، ممکن است عواقب خطرناکی برای وی ایجاد گردد.”

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید