“بازداشت” صبری حسن پور مجری شبکه سیمای رهایی در ایران

خبرگزاری‌های داخلی ایران از بازداشت «صبری حسن پور» مجری شبکه تلویزیونی «سیمای رهایی» در کشور هلند، توسط نیروهای امنیتی در ایران خبر داده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، گزارش‌ها حاکی از آن است که «صبری حسن پور» در زمانی که برای دیدار خانواده‌اش به ایران سفر کرده بود بازداشت شده است.

گفته شده این مجری «سیمای رهایی» پس از حضور در ایران، “به شهرهای تهران، اصفهان، اهواز و کرج سفر کرده است.

سفر ایرانیان خارج از کشور، از تبلیغات دولت حسن روحانی در ابتدای روی کار آمدن دولت بوده که “متعاقب آن تلاش‌های رسانه‌ای از سوی دولت صورت گرفت تا ایرانیان خارج از کشور را متمایل به بازگشت به ایران کنند. که پس از آن هرازچندگاهی نیز اخبار مربوط به بازداشت کسانی که به کشور بازگشته بودند منتشر می‌شود.”

تلویزیون ماهواره‌ای «سیمای رهایی» برنامه‌هایی انتقادی درباره حکومت جمهوری اسلامی و همچنین گفتگوهایی با چهره‌های مخالف حکومت تولید و منتشر کرده‌ است.

برخی از رسانه‌های داخلی نزدیک به حکومت اسلامی، ضمن اشاره به مقوله “نفوذ فرهنگی” و “نفوذ دشمنان نظام” خواستار دقت بیشتر در “نفوذ ضد انقلاب” به ایران شده‌اند.

همچنین «صبری حسن پور» به عنوان سخنگوی «کنگره ملی ایرانیان برای نجات ایران» که “به دنبال تشکیل دولت در سایه و تغییر نظام جمهوری اسلامی بدون حمله نظامی به ایران و دخالت خارجی است” معرفی شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید