ششمین روز اعتصاب غذا و وخامت حال رمضان احمد کمال

«رمضان احمد کمال» زندانی سیاسی کُرد محبوس در بند ۴ سالن ۱۲ زندان رجایی شهرکرج، که پیش تر در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی از سوی مسوولین، از روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه سال جاری دست به اعتصاب غذای خشک زده بود، در وضعیت جسمانی بدی قرار دارد. مامورین در پنجمین روز از اعتصاب غذای وی با استفاده از دستبند به اجبار به او سرم تزریق کردند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی ومدنی، پلاتین بازوی راست «رمضان احمد کمال» چند ماه قبل در پی عمل، خارج و به علت سهل انگاری پزشک منجر به پارگی عصب دست و درنهایت از کار افتادگی دست او شده است. این زندانی سیاسی در نهایت در اعتراض به عدم رسیدگی پزشکی از سوی مسوولین، از روز دوشنبه ۳۰ فروردین ماه ۱۳۹۵ دست به اعتصاب غذای خشک زده است.
«رمضان احمد کمال» پیش تر نیز در اسفند ماه سال گذشته به دلیل عدم رسیدگی پزشکی و عدم اعزام به بیمارستان دست به اعتصاب غذا زده بود.
این زندانی سیاسی در بهار ١٣٨٧، در اطراف شهر ماکو از سوی نیروهای سپاه پاسداران پس از مورد هدف قرار گرفتن گلوله و زخمی شدن بازداشت شد.
در زمان بازداشت «رمضان احمد کمال» به دست نیروهای سپاه پاسداران، با وجود اصابت چندین گلوله به دست و پا، وی به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت و نیروهای سپاه با ماشین مسافتی طولانی، وی را بر روی زمین کشیده‌اند.
این زندانی سیاسی از سوی دادگاه انقلاب شهر خوی، به اتهام «عضویت در حزب کارگران کردستان» (پ ک ک)، به اعدام محکوم شد که پس از اعتراض او، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال شد و این دیوان نیز حکم صادره را نقض و ۱۰ سال زندان همراه با تبعید به زندان قزوین را برای این زندانی سیاسی صادر کرد.
«رمضان احمد کمال» از زمان بازداشت تا کنون، در زندان‌های ماکو، قزوین، اوین و رجایی‌شهر ، دوران حبس خود را گذرانده است.
وضعیت سلامتی او در این مدت به حدی رو به وخامت گذشته، که دست راست او به دلیل اصابت چندین گلوله، به حالت نیمه فلج درآمد و حتی پیش‌تر نیز در زمان بازداشت در بازداشتگاه حفاظت اطلاعات سپاه پاسداران در شهر ارومیه، زخم‌های او دچار کرم‌زدگی می‌شود.
این زندانی سیاسی چند ماه گذشته تحت عمل جراحی دست راست قرار گرفت که پس از عمل با از کار افتادگی انگشتان دست راست به علت پارگی عصب و سهل انگاری پزشک به هنگام عمل مواجه شده است. در حالیکه پیش از عمل که بدلیل عفونت پلاتین در بازو صورت گرفت، انگشتان دست وی سالم بوده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید