احمد هاشمی از زندان اوین آزاد شد

«سید احمد هاشمی»، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین پس از تحمل چهار سال حبس آزاد شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، «سید احمد هاشمی» عضو سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و مشاور وزیر سابق و مدیر کل بازرسی، که همزمان با آغاز حصر موسوی و کروبی و رهنورد بازداشت شده بود، روزگذشته شنبه ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۵ پس از تحمل چهار سال حبس تعزیری از زندان اوین آزاد شد.
 
این فعال اصلاح طلب در پرونده ای یکسره سیاسی و با اعمال نفوذ وزارت اطلاعات دوران احمدی نژاد و با حکم صلواتی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به پنج سال حبس تعزیری و پنج سال محروم از فعالیت در احزاب و گروه ها محکوم شد. حکمی که از ۱۴ تیر ۹۱ در بند ۳۵۰ زندان اوین آغاز شد.
 
«سیداحمد هاشمی» سال گذشته هنگامی که سومین سال “حبس بدون مرخصی اش” را به پایان می رساند، همسر بیمارش خانم دکتر مریم ایمانی را در حالی از دست داد.
 
اتهام احمد هاشمی که به خاطر آن به اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت کشور و نیز تبلیغ علیه نظام محکوم شد، این بود که جزوه ای حاوی قوانین انتخابات را برای راهنمایی ناظران انتخاباتی ستاد میرحسین موسوی در سال ۸۸ آماده کرده بود.
 
سه سال قبل، بازجوی به این زندانی سیاسی پیشنهاد کرده بود که از رهبران معترض به نتایج انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ اعلام برائت کند تا به مرخصی بیاید، اما وی این شرط را نپذیرفته بود و این در حالی است که مسوولان امنیتی و قضایی از سابقه دو بار سکته قلبی و ابتلای وی به ناراحتی قلبی و گرفتگی عروق کرونر، مشکلات کلیوی و آرتروز زانوی او مطلع بودند.
 
محکومیت هاشمی با اعمال ماده ۱۳۴ قانون مجازات اسلامی، تجمیع و بالاخره در اواسط سال ۹۴ به وی ابلاغ شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید