سومین روز مراسم درگذشت مادر عبدالفتاح سلطانی برگزار شد + عکس و ویدیو

سومین روز از مراسم درگذشت مادر «عبدالفتاح سلطانی»، وکیل و زندانی سیاسی محبوس در زندان اوین که پیش تر در روز سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ماه جهت شرکت در مراسم خاکسپاری مادرش به مرخصی اعزام شده بود با حضور تنی چند از کنشگران سیاسی و مدنی و همچنین خانواده های جانباختگان اعتراضات مردمی ۱۳۸۸ امروز پنجشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه از ساعت ۵ تا ۷ بعدازظهر در کانون فرهنگی تربیتی حر برگزار شد.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، عبدالفتاح سلطانی از سال ۱۳۹۰ در زندان اوین به سر می‌برد، او در حالی به مرخصی اعزام شد که پیش از این برای دیدار مادر بیمارش درخواست مرخصی کرده بود اما تعلل مسوولان زندان باعث شد مادر این وکیل دربند، صبح روز سه شنبه, ۲۸ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ پیش از آنکه فرزند خود را ملاقات کند فوت کند.
«عبدالفتاح سلطانی» از وکلای حقوق بشر ایران پیش تر در عصر روز شنبه ۱۹ شهریورماه ۱۳۹۰ بازداشت شد و به دلیل گرفتن جایزه حقوق بشر نورنبرگ آلمان، مصاحبه با رسانه‌ها درباره پرونده موکلانش و مشارکت در تاسیس کانون مدافعان حقوق بشر به ۱۸ سال زندان و ۲۰ سال محرومیت از وکالت محکوم شد که در دادگاه تجدید نظر این حکم به ۱۳سال حبس کاهش یافت.
با اعمال قانون تجمیع جرائم و اعمال ماده ۱۳۴ حکم سیزده سال حبس تعزیری «عبدالفتاح سلطانی» به ده سال کاهش یافت. همچنین محرومیت وی از وکالت نیز به دو سال کاهش یافته است.
حکم سیزده سال حبس تعزیری این وکیل در بند و عضو موسس کانون مدافعان حقوق بشر در حالی کاهش یافته که وی طبق ماده ۵۸ و اینکه بیش از یک سوم حکم خود را گذرانده، هم اکنون بصورت غیرقانونی در زندان نگهداری می شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید