حکم دادگاه بدوی محمد مظفری ابلاغ شد

«محمد مظفری» هنرمند، فعال مدنی و عضو «سازمان دانشجویان و دانش‌آموختگان جبهه ملی ایران» روز دوشنبه ۳ خرداد ماه از سوی شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «ابواقاسم صلواتی» به ۲ سال حبس تعزیری، ۲میلیون تومان جریمه نقدی و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه رسیدگی به اتهامات این فعال مدنی پیش تر در روز سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ به همراه وکلای او آقای دکتر« نعمت احمدی» و خانم «زینب مظفری» در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی «صلواتی» برگزار و وکلا با دفاع از موکل خود لایحه دفاعیه خود را جهت بررسی به دادگاه ارائه کردند.

«محمد مظفری» به اتهام “تبلیغ علیه نظام”، “اجتماع و تبانی به قصد اقدام علیه امنیت ملی”، “توهین به رهبری”، “توهین به روحانیون”، “عضویت در گروه غیرقانونی سازمان دانشجویان و دانش‌آموختگان جبهه ملی ایران” و “حمایت از مادران پارک لاله”، در این شعبه مورد محاکمه قرار گرفت.

گفته شده مستند “این اتهامات (عضویت در سازمان دانشجویان و دانش آموختگان جبهه ملی ایران) و فعالیت‌های مسالمت آمیز دیگری نظیر دیدار با خانواده زندانیان سیاسی، همراهی با مادران پارک لاله و به اشتراک گذاشتن اخبار آنها بوده است.”

«محمد مظفری»، ۲۶ بهمن‌ماه ۱۳۹۳، بازداشت و به بند دو-الف، بازداشتگاه اطلاعات سپاه زندان اوین، منتقل شد. او پس از سه ماه و با پایان بازجویی‌ها به بند ۸ زندان اوین منتقل و در ۲۱ تیرماه ۱۳۹۴، پس از تحمل ۵ ماه بازداشت موقت به قید وثیقه ۳۰۰ میلیون تومانی آزاد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل