نرگس محمدی به عضویت افتخاری انجمن قلم سوئد در آمد

انجمن قلم سوئد اعلام کرد «نرگس محمدی»، روزنامه‌نگار و فعال حقوق بشر از جمله کسانی است که به عضویت افتخاری این انجمن در آمده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از رادیو زمانه، انجمن قلم سوئد تاریخ عضویت افتخاری «نرگس محمدی» را از روز چهارشنبه اول ژوئن / ۱۲ خرداد عنوان کرده است.
 
«خورخه اولیورا کاستیلو»، شاعر کوبایی و «آنخل سنتیستبان پرتس»، نویسنده رمان از همین کشور دو نفر دیگری هستند که همزمان با نرگس محمدی به عضویت افتخاری انجمن قلم سوئد در آمده‌اند.
 
«نرگس محمدی»، نایب‌رییس کانون مدافعان حقوق بشر، عضو کارزار لغو گام به گام اعدام، کانون شهروندی زنان و رییس هیئت اجرایی شورای صلح ایران، در مجموع به ۱۶ سال زندان محکوم شده است اما با توجه به قانون جدید مجازات اسلامی و اجرای ماده ۱۳۴، ۱۰ سال از این حکم اجرا خواهد شد.
 
«نرگس محمدی«، در حالی که بر اساس نظر پزشکان متخصص در سال ۱۳۹۱ برای ادامه درمان به‌طور موقت از زندان آزاد شده بود، با وجود ناتمام ماندن مراحل درمان در ۱۵ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۴ با مراجعه نیروهای امنیتی به منزل شخصی‌اش و با حکم دادستانی تهران بازداشت و برای سپری کردن محکومیت شش ساله راهی زندان اوین شد.
 
او ۲۰ خردادماه ۱۳۸۹، یک سال پس از انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری ایران، بازداشت شد و در مهرماه ۱۳۹۰ به سه اتهام «اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، عضویت در کانون مدافعان حقوق بشر و تبلیغ علیه نظام» به ۱۱ سال حبس تعزیری محکوم شد که این رأی در شعبه ۵۴ دادگاه تجدیدنظر به شش سال حبس کاهش یافت.
 
«نرگس محمدی» از ماه آوریل ۲۰۱۲ عضو افتخاری انجمن قلم دانمارک نیز شده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید