عباس لسانی و رقیه علیزاده تبرئه شدند

«عباس لسانی» اهل آذربایجان و همسرش «رقیه علیزاده» که پیش تر به اتهام “تبلیغ علیه نظام جمهوری اسلامی” متهم شده بودند از سوی شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی «خدادادی» تبرئه شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، جلسه دادرسی به اتهامات «عباس لسانی» و همسرش «رقیه علیزاده» پیش تر در ۱۳ خرداد ماه ۱۳۹۵ در شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی «خدادادی» برگزار شد.

درطول روند دادگاه “اتهام “تبلیغ علیه نظام” که به هر دو آنها منتسب داده شده بود از سوی هر دوی آن‌ها رد شد.

اتهام «عباس لسانی»، انتشار پیام صوتی از زندان اردبیل در خصوص اعتراض به برنامه فتیله مطرح شد و همسر او نیز در این اقدام اعتراضیٰ «شریک جرم» او قلمداد شد.

در نهایت شعبه اول دادگاه انقلاب اردبیل به ریاست قاضی «خدادادی» محکوم کردن برنامه “فیتیله” را آنها به ارتکاب آن متهم شده بودند مصداق با تبلیغ علیه نظام ندانست و بر این اساس «عباس لسانی» و همسرش از اتهام منتسب داده شده تبرئه شدند.

«عباس لسانی» پس از تبعید به زندان عادل‌آباد شیراز در اعتراض به پرونده‌ سازی های جدید و عدم آزادی در موعد مقرر از صبح روز پنچشنبه ۳۰ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا زده بود و عصر روز چهارشنبه ۵ خرداد ماه با تودیع وثیقه ۱۵ میلیون تومانی از زندان عادل آباد شیراز آزاد شد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید