در سکوت خبری؛ اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کماکان ادامه دارد

در حالی که اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی کُرد در زندان بندر عباس وارد نوزدهمین روز خود شده، گزارش‌ها از وضعیت وخیم جسمی وی حکایت دارد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، با گذشت ۱۹ روز از آغاز اعتصاب غذای اعتراضی «کریم موسی‌زاده» در زندان بندرعباس، مسوولان قضایی نسبت به خواسته‌های این زندانی سیاسی همچنان بی‌تفاوت بوده و وضعیت جسمانی این زندانی روزبه‌روز وخیم‌تر می‌شود.

بر پایه این گزارش، این زندانی سیاسی امروز چهارشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۴، در حالی که در وضعیت وخیم قرار داشته، به بهداری زندان بندرعباس منتقل شد.

کریم موسی‌زاده در اعتراض به ممانعت از آزادی‌اش از زندان، با وجود به پایان رسیدن دوران حبس، دست به اعتصاب غذا زده است.

پیش‌تر یکی از هم‌بندی‌های این زندانی به «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته بود «آقای موسی‌زاده در زمانی که دوران قانونی حبس خود را تمام کرده بود، اما مورد خشم دادستان و رییس زندان بندر عباس قرار گرفته و از آزادی وی امتناع کرده بودند و این زندانی کُرد به همین دلیل دست به اعتصاب غذا زده است.»

این منبع همچنان گفت: «موسی‌زاده مدت‌هاست که دچار بیماری تنفسی و گوارشی شدید شده‌ است و تا به امروز هیچ اقدامی جهت مداوا انجام نگرفته و وی منتظر و معطل روز آزادی و مراجعه به پزشک متخصص است. گویا ایشان با وضعیتی که دارند احتمال ابتلا به سل و نشانه‌های این بیماری در وی وجود دارد.»

کریم موسی‌زاده عضو «انجمن فرزانگان جوان» است و تا زمان دستگیری، در ارومیه به فعالیت‌های فرهنگی اشتغال داشته است. وی در ۷ مردادماه ۱۳۸۸، از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شد.

بعدها این زندانی سیاسی کُرد در شعبه ۱۰۱ دادگاه انقلاب ارومیه به ریاست قاضی درویشی، به ۶ سال حبس محکوم شد و در ۳ آذرماه ۱۳۸۸، به زندان مرکزی بندرعباس تبعید شد که ۲۲۰۰ کیلومتر با محل سکونتش فاصله دارد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید