تداوم بازداشت در کُردستان، دو شهروند دیگر کُرد بازداشت شدند

موجی از احضارها و بازداشت‌های گروهی از سوی نهادهای امنیتی شهرهای کُردستان ایران را فرا گرفته است. در سقز دو نفر دیگر بازداشت شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر کردستان، در ادامە بازداشت های خودسرانە شهروندان کُرد در کردستان ایران، دو شهروند سقزی بنامهای رسول خضری و آمانج فتحی توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت شدند.
 
یک منبع مطلع در این باره به “کانون مدافعان حقوق بشر کردستان” گفت که رسول خضری روز پنجشنبه، ٣١ تیر ماه و آمانج فتحی روز چهارشنبه ٣٠ تیرماە توسط نیروهای لباس شخصی وزارت اطلاعات بازداشت شدەاند.
 
رسول خضری ساکن شهرستان سقز ۲۹ساله فرزند مصطفی و به کار معماری مشغول بوده است، این شهروند کرد پیشتر طی دوسال گذشته دو بار به اتهام ارتباط با یکی از احزاب کرد ، جمعا به مدت ۹ماه بازداشت بوده و سرانجام از سوی دادگاه انقلاب شهرستان سقز با کفالت آزاد شده بود.
 
آمانج فتحی هم ۲۸ ساله فرزند فتح الله وی نیز اهل سقز می باشد.
از اتهامات و محل نگهداری این شهروند سقزی اطلاعی در دست نیست.
 
گفتنی است که طی یک‌ماه اخیز بیش از دەها شهروند کُرد در شهرهای اشنویه، سنندج، مریوان، مهاباد، نودشه، سقز، بوکان، سروآباد، سردشت ، دهگلان و … بازداشت و به سلول‌های انفرادی وزارت اطلاعات در این شهرها انتقال یافته‌اند.
 
براساس گفته بسیاری از خانواده های بازداشتی، نیروهای وزارت اطلاعات برای بازداشت هیچ یک از این افراد حکم قضائی بهمراه نداشته اند. همچنین مقام های قضائی پس از مراجعه خانواده شماری از بازداشت شده ها از بازداشت این افراد ابراز بی اطلاعی کرده و تاکید کرده اند که حکمی مبتنی بر بازداشت اعضای این خانواده ها از سوی آنان صادر نشده است.
 
ادارە اطلاعات با بازداشت های خودسرانە، سعی بر ایجاد فضایی امنیتی در کردستان را دارد و همچنین باعث تشدید فشارها بر مردم کُردستان و باعث نگرانی خانوادەهای بازداشتی شدە است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید