وخامت جسمانی و انتقال هما هودفر به بیمارستان

به دنبال وخامت حال «هماهودفر» در زندان اوین، مسوولان زندان این زندانی سیاسی را به بیمارستان منتقل کرده‌اند. خانواده این زندانی سیاسی روز سه‌شنبه ۹ شهریور ماه در بیانیه‌ای با اعلام این خبر از قول مقام‌های ایرانی گفته‌اند که خانم هودفر به سختی می‌تواند راه برود و صحبت کند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از رادیو زمانه، در این بیانیه آمده است که «هما هودفر» ، استاد دانشگاه کونکوردیای کانادا، دچار سرگیجه‌‌های شدید و ضعف مفرط شده و از سردردهای تشنجی مزمن رنج می‌برد.
 
«آماندا قهرمانی»، برادرزاده «هما هودفر» گفته است: «با انتشار اخبار نگران کننده درباره وضعیت سلامت «هما هودفر» و بستری شدنش در بیمارستان، انتخابی جز رسانه‌ای کردن این عدالت هجو‌آمیز در سطح گسترده برای نمانده است، چرا که برای ما روشن شده مقام‌های ایرانی مساله سلامت خانم «هودفر» را در اولویت قرار نداده‌اند و هیچ قصدی برای احترام به حقوق او حتی بر اساس قوانین خود ایران ندارند.»
 
خانواده «هودفر» تاکید کرده است که حکومت ایران در برخورد با پرونده این زندانی سیاسی مواردی از قوانین داخلی خودش را هم نقض کرده است، از جمله این‌که اتهام‌های متهم و اطلاعات پرونده قبل از آن که به وکیل او ابلاغ شود، در رسانه‌های داخلی منتشر شده است و «گویا از دست قاضی پرونده و مقامات قضایی ایران نیز کاری ساخته نیست.»
 
فعالان مدنی مستقل و خانواده این زندانی سیاسی نگرانند که نگه داشتن طولانی مدت او در سلول انفرادی در نهایت او را به نقطه‌ای برساند که تن به اعتراف علیه خود یا اعتراف‌های غیرواقعی دیگر بدهد.
 
هما هودفر ۶۵ سال سن و تابعیت کانادایی، ایرلندی و ایرانی دارد. او پس از مرگ همسرش شهر مونتریال را ترک کرد و برای دیدار با خانواده به ایران رفت، اما اندکی پیش از بازگشت به خانه‌اش در مونتریال، نیروهای امنیتی ایران در ماه مارس او را بازداشت کردند.
 
فعالیت و تحقیقات هودفر به‌ ویژه بر نقش زنان در کشورهای اسلامی تمرکز دارد. او از فعالان کارزار پایان بخشیدن به سنگسار در ایران بوده است.
 
 
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید