جلسه رسیدگی به اتهامات حشمت الله طبرزدی برگزار شد

جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات «حشمت‌الله طبرزدی» دبیر «جبهه دمکراتیک ایران» روز گذشته، چهارشنبه ۱۰ شهریورماه در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به ریاست «قاضی احمدزاده» برگزار شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، اتهامات مطرح شده و منتسب داده شده به این فعال سیاسی شامل «تبانی علیه امنیت کشور و تبلیغ علیه نظام» با استناد بر «کمپین حقوق بشر، بیانیه ها، مصاحبه ها، کمپین حق انتخاب آزاد، کمپین معیشت و همبستگی برای دموکراسی و حقوق بشر» عنوان شد.
 
«حشمت الله طبرزدی» در اعتراض به اتهامات مطرح شده در دادگاه سکوت کرده و در پاسخ گفته است «نه چیزی می نویسم و نه امضا می کنم».
 
این فعال سیاسی پیش تر صبح سه‌شنبه ۲۸ اردیبهشت‌ماه در حالی که برای دیدار با دکتر «محمد ملکی» فعال سیاسی از خانه خارج شده بود توسط مأموران وزارات اطلاعات بازداشت و به زندان اوین منتقل شد و نهایتا در ۲۳ تیرماه سال جاری با تودیع وثیقه ۲۰۰ ملیون تومانی از زندان اوین آزاد شد.
 
پیش تر در۲۶ اسفند‌ماه ۱۳۹۴ از سوی دادسرای اوین احضاریه‌ای به منزل «حشمت الله طبرزدی» ارسال شد، اما او از گرفتن این احضاریه خودداری کردو مأموران اعلام کردند که او در صورت حاضر نشدن در دادسرا بازداشت خواهد شد.
 
«حشمت‌الله طبرزدی»، دبیر «جبهه دمکراتیک ایران» و از چهره‌های منتقد حکومت و رهبر اسلامی ایران است. او سابقه چندین بار بازداشت و همچنین بیش از ۱۰ سال زندان را در پرونده خود دارد.
 
این فعال سیاسی در ۷ دی‌ماه ۱۳۸۸ نیز بازداشت و در «دادگاه انقلاب» به تحمل ۹ سال زندان محکوم شده بود.
 
این روزنامه‌نگار همچنین پیش تر مدیرمسوول نشریاتی همچون «پیام دانشجو»، «ندای دانشجو»، «هویت خویش» و «گزارش روز» نیز بوده است.
 
«حشمت الله طبرزدی» درساعت ۲۳ سه‌شنبه‌ شب ۹ تیرماه ۱۳۹۴، پس از تحمل نزدیک به ۵ سال و نیم حبس، آزاد شده بود.
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید