گزارشی از لاوین کریمی زندانی محبوس در زندان همدان

«لاوین کریمی» ۲۶ساله ، دانشجوی لیسانس مدیریت در ۲۴مرداد ماه سال گذشته از سوی نیروهای امنیتی در منزل پدری در سقز بازداشت و پس از تفهیم اتهام ( همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام ) در شعبه بازپرسی دادگاه انقلاب سقز به ۵سال و شش ماه حکم تعزیری محکوم شد و پس از اعتراض و دخالت وکیل در نهایت در دادگاه تجدید نظر به ۳ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان همدان محکوم شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «لاوین کریمی» اهل سقز دانشجوی لیسانس مدیریت ۲۶ساله فرزند عمر٬ در ۲۴مرداد ماه سال گذشته پس ازیورش نیروهای امنیتی در منزل و تفتیش و ضبط وسایل شخصی و الکترونیکی به بازداشتگاه اداره اطلاعات سقز منتقل شد و پس مدت ۴۵روز تحت بازجویی های شدید و طاقت فرسا قرار گرفت .
 
او در نهایت از سوی شعبه بازپرسی دادگاه انقلاب سقز به اتهام “همکاری با یکی از احزاب کُرد مخالف نظام” تفهیم اتهام شد و به دلیل سه بار سابقه پی یا پی به ۵سال و شش ماه حکم تعزیری محکوم شد.
 
حکم صادره در پی اعتراض وکیل در دادگاه تجدیدنظر به ۳ سال حبس تعزیری و تبعید به زندان همدان کاهش یافت .
 
یک منبع کاملا آگاه طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته ” قاضی پرونده به هنگام ابلاغ حکم به این دانشجوی کُرد گفته است تا ۱سال نمیتوانی از ملاقات حضوری استفاده کنی.”
 
«لاوین کریمی» پیش تر سه مرتبه طی سال های ۹۲ و ۹۳ به دلایل مختلف از جمله دیدار و ملاقات با اعضای یکی از احزاب کُرد بازداشت و هربار با قرار کفالت آزاد شده است.
 
اما در بازداشت آخر وی توسط شعبه یک دادگاه انقلاب سقز به حبس و تبعید محکوم شده است و اکنون دوران محکومیت خود را در زندان همدان سپری می کند.
 
پدر «لاوین» یک کارگر ساده است و علی رغم این فرزند یک پسر نیز دارد٬ و تا کنون به علت تهدید های نیروهای اطلاعات و امنیتی وضعیت دختر خود را رسانه ای نکرده است و طول این یک سال سختی های زیادی را متحمل شده و از وکیل دخترش بارها تشکر کرده است که بدون کوچکترین دریافت هزینه ای وکالت فرزندش را برعهده داشته است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید