حکم زندان عیسی سحرخیز به «۲۱ ماه» تغییر کرده است

 
شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب حکم عیسی سحرخیز، روزنامه‌نگار زندانی، به ۲۱ ماه تغییر داده و این حکم روز شنبه به یکی از وکلای او ابلاغ شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سایت زیتون ، آقای سحرخیز پیشتر در دادگاه بدوی در همین شعبه به ریاست محمد مقیسه به اتهام «توهین به رهبری» و « تبلیغ علیه نظام» به سه سال زندان محکوم شده بود.
 
در این زمینه محمود علیزاده طباطبایی، وکیل عیسی سحرخیز، روز سه‌شنبه ۱۹ مرداد، خبر داده بود که موکلش به اتهام «توهین به مسئولان نظام» به دو سال حبس و به اتهام «تبلیغ علیه نظام» به یک‌سال حبس محکوم شده است.
 
بر اساس این گزارش ، دادگاه بخشی از خاطرات زندان عیسی سحرخیز را که در آن به مکانی با نام «کازینو سیدعلی» در زندان رجایی‌شهر اشاره کرده بود، مصداق «توهین» به رهبر جمهوری اسلامی دانسته است.
 
بر اساس گزارش‌ها آقای سحرخیز پرونده مفتوح دیگری نیز به اتهام «توهین» به رئیس قوه قضاییه در دادگاه کیفری یک استان تهران دارد.
 
پیشتر محسن افتخاری، سرپرست دادگاه‌های کیفری یک استان تهران، اعلام کرده بود که «اولین پرونده جرم سیاسی» با ارجاع پرونده عیسی سحرخیز به دادگاه کیفری یک استان تهران تشکیل شده است.
 
صدور این حکم برای آقای سحرخیز درحالی است که وکیل وی اعلام کرده که موکلش او «تحمل حبس ندارد» و «زندان هم اعلام کرده است که امکان نگهداری وی در زندان وجود ندارد».
 
عیسی سحرخیز در تیرماه سال ۸۸ و در پی بازداشت‌های گسترده روزنامه‌نگاران نیز دستگیر و به اتهام «توهین به رهبری و تبلیغ علیه نظام» به سه سال زندان محکوم شده بود که روز ۱۱ مهر ۹۲ از زندان آزاد شد.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید