مخالفت عیسی سحر خیز با رفتن به مرخصی سه روزه

در پی عدم موافقت دادستان تهران با اعمال آزادی مشروط و جایگزین کردن آن با یک مرخصی سه روزه، عیسی سحر خیز از رفتن به مرخصی امتناع کرد و در صدد است که همانند هم پرونده ایی های خود دست به اعتصاب غذا بزند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از سحام نیوز، نماینده دادستان روز چهارشنبه گذشته با وکلا و بستگان این روزنامه نگار اصلاح طلب و از فعالان جنبش سبز تماس گرفته و اعلام کرده بودند که وی درخواست مرخصی خود را ارئه دهد.خانواده ایشان نیز روز شنبه سند ملکی به عنوان وثیقه ارائه دهند..

پس از مراجعه،مشخص شد که دادستان تنها با سه روز مرخصی موافقت کرده است که خانواده سحرخیز نیز پس از مشورت تلفنی با وی اعلام کردند که او تمایلی به رفتن به مرخصی ندارد و صبر می کند که مفاد قانونی که در نامه اش ذکر شده است،اجرا گردد.

بر این اساس مدیر کل مطبوعات دولت اصلاحات ترجیح داده است تا برای ادامه درمان در بیمارستان بماند و از خیر مرخصی رفتن بگذرد.چون اصولا قادر نیست هزینه های آزاد۵۰-۶۰ میلیون تومانی را که بیمه تامین اجتماعی از پرداخت آن براساس تعرفه دولتی خودداری می کند،پرداخت نماید.

احسان مازندرانی یکی از ۵ روزنامه نگاری مرتبط با پرونده به اصطلاح نفوذ از روز پنج شنبه اول مهر ماه دست به اعتصاب غذای نامحدود زده و عیسی سحر خیز نیز تصمیم دارد در حمایت از وی و تاکید بر حقوق قانونی خود اعتصاب غذا را شروع کند.

سحر خیز در تاریخ ۱۱/۸/۹۴ به همراه ۴ روزنامه نگار دیگر دستگیر و زندانی شده و اکنون حدود نیمی از دوران حبس ۲۱ ماهه خود را پشت سر گذارده است.وی با توجه به بیماری های گوناگون خود براساس گزارش های پزشکی گوناگون مشمول مواد ۵۰۲ و۵۲۲ قانون آئین دادرسی است که بر تبدیل یا تعلیق حکم تاکید دارد.

جزئیات این مساله در نامه ارسالی عیسی سحر خیز به دادستان آمده که به شرح زیر است:

جناب آقای جعفری دولت آبادی،
دادستان محترم تهران،
با اهدا سلام و احترام،

فارغ از درستی بازداشت و حبس من یا نادرستی آن با توجه به قطعی شدن حکم صادره و عدم موافقت با آزادی مشروط به دلیل گذراندن بیش از یک سوم دوران محکومیت،درخواست می شود:

الف-با توجه به گزارش پزشکان معالج و نماینده پزشکی قانونی و دوران طولانی بودن زمان استقرار در بیمارستان و هزینه های کمر شکن آن، دستور فرمایید با اعمال مواد ۵۰۲ و۵۲۲ قانون آئین دادرسی کیفری مقدمات تعلیق یا تبدیل حکم فراهم آید.

ب-در غیر این صورت با اعطای مرخصی استعلاجی بلند مدت تا به نتیجه رسیدن پروسه بند الف موافقت نمائید.
ج-ودر صورت موافقت نشدن با موارد پیشین گفته با توجه به گذشت نیمی از دوران محکومیتف با مرخصی منتهی به آزادی اعلام موافقت نمایید.

با سپاس فراوان
عیسی سحر خیز
۳/۷/ ۹۵

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید