آتش سوزی و درگیری در بند زندانیان سیاسی زندان رجایی‌شهر کرج

روز جاری، در پی جوشکاری در یکی از اتاق های سالن ١٢ زندان رجایی شهر، آتش سوزی رخ داد و برخی وسایل زندانیان تخریب شد. همچنین تعدادی از زندانیان این سالن درپی تجمع و غلظت دود دچار مشکلات تنفسی شده و در بهداری بستری شدند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، روز پنجشنبه ۲۹ مهر ماه، به دلیل جوشکاری بر روی پنجره ها، آتش ناشی از جوشکاری به داخل یکی از اتاق های سالن ۱۲ سرایت کرد، که این امر منجر به آتش‌سوزی در این سالن شد.
 
به گفته زندانیان، دستور جوشکاری از سوی محمد مردانی، رییس زندان، صادر شده و اعتراض زندانیان را در پی داشته است.
 
یک منبع مطلع در این باره به کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی گفت که اگر سرعت عمل زندانیان سیاسی نبود همه در آتش یا خفه می شدند یا می سوختند. بعد از سروصدا های فراوان در باز شد و افسر جانشین منصوری با دیدن وخامت اوضاع فورا تا روز شنبه کار جوشکاری را معلق کرد.
 
از طرفی دیگر در حاشیه این آتش سوزی، زندانی امنیتی که سابقه درگیری و حاشیه سازی برای زندانیان سیاسی را دارد بوسیله چاقو، هوشنگ رضایی زندانی سیاسی محکوم به اعدام و یکی از زندانیان سیاسی بند را مورد تهدید و حمله قرار داد.
 
هوشنگ رضایی اهل شهر نهاوند، در تاریخ ۲۹ خرداد ۱۳۸۹، در شهر تهران توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به بند مخصوص این وزارتخانه ، بند ۲۰۹ زندان اوین منتقل شد. این زندانی پس ازتحمل شکنجه های جسمی و روانی فراوان در اردیبهشت ۱۳۹۱، بعد ازنزدیک به یک سال و نیم حبس در بندهای ۲۰۹ و ۳۵۰ زندان اوین، اوایل اردیبشت به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.
 
این زندانی به اتهام محاربه از طریق عضویت در “کومله، یکی از احزاب کرد” از سوی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی مقیسه به اعدام محکوم شده است.
 
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید