عفو بین الملل خواستار آزادی نامشروط گلرخ ابراهیمی ایرایی شد

 
عفو بین الملل در واکنش به خبر بازداشت «گلرخ ابراهیمی ایرایی»، نویسنده و فعال حقوق بشر، خواستار آزادی فوری و نامشروط او شده است. او کتابی درباره سنگسار نوشته بود که جایی چاپ نشده است.
 
به گزارش کمپین دفاع اززندانیان سیاسی و مدنی ، براساس این گزارش ، پیش تر گزارش شد که ماموران “بدون احضاریه کتبی” به خانه این نویسنده یورش بردند و او را به زندان اوین منتقل کردند.
 
او ظاهرا برای تحمل شش سال حبس خود به بند زنان این زندان منتقل شده است.
 
بنابه گزارش ها خانم ابراهیمی در ارتباط با نگارش داستانی درباره سنگسار در ایران از جمله با اتهام “توهین به مقدسات” روبرو بود. او این داستان را منتشر نکرده بود.
 
به گزارش عفو بین الملل آرش صادقی فعال حقوق بشر و شوهر خانم ابراهیمی که از پیش زندانی شده بود در اعتراض به حبس همسرش دست به اعتصاب غذا زده است.
 
مگدالنا مقرابی معاون مدیر بخش خاورمیانه و شمال آفریقای سازمان عفو بین الملل گفت: “گلرخ ابراهیمی ایرایی تازه ترین نویسنده و فعال جوان ایرانی است که گرفتار سرکوب بی امان بیان هنرمندانه می شود. زندانی کردن او به خاطر بیان مسالمت آمیز در مخالفت با سنگسار یک بی عدالتی فاحش و تعرضی قابل سرزنش به آزادی بیان است. این اقدام همچنین نمایشی تکان دهنده و عمیقان نگران کننده در حمایت از مجازات بی رحمانه و غیرانسانی سنگسار است.”
 
او خواستار آزادی فوری این نویسنده و لغو محکومیت او شد.
 
منبع خبر: بی بی سی

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید