فشار علیه یک زندانی سیاسی بلوچ و عدم درمان وی در زندان اردبیل

مسئولان زندان اردبیل به‌منظور فشار به زندانی سیاسی شیرمحمد شیرانی، از درمان او ممانعت به‌عمل آورده و به سلول انفرادی بند قرنطینه منتقل کردند.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سیاسی بلوچ که از بیماری حاد کلیوی و دستگاه گوارشی رنج می‌برد، وقتی به وضعیت خود اعتراض و خواستار درمان شد، او را ۲۵ مهر به سلول انفرادی منتقل کردند.
 
بنابه این گزارش به‌رغم گذشت بیش از ۲ هفته وی هم‌چنان در سلولهای انفرادی است و علاوه بر دردهای طاقت‌فرسای بیماریش در شرایط غیرانسانی سلولهای انفرادی بند قرنطینه زندان اردبیل نگهداری می‌شود.
 
او بارها به بهداری زندان برای درمان مراجعه کرده بود. ولی بهداری زندان به وی و گردانندگان زندان اردبیل اعلام کرده بودند که قادر به درمان وی نیستند و او می‌بایست در یکی از بیمارستانهای خارج از زندان تحت درمان قرار گیرد.
 
زندانی سیاسی شیر محمد شیرانی ۶ سال پیش در تهران دستگیر و بدون داشتن وکیل به ۲۲ سال زندان محکوم شد. دستگاه قضایی برای فشار به این زندانی سیاسی او را به زندان اردبیل تبعید کرد این در حالی است که او ساکن زاهدان است و به‌دلیل دوری راه و هزینه‌های زیاد سفر خانواده وی قادر به ملاقات با وی نیستند.
 
 
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید