بازداشت ۱۷ دختر و پسر به دنبال برگزار کردن جشن هالووین

نیروی انتظامی استان تهران از بازداشت ۱۷ دختر و پسر خبر داده است که در شب هالووین و در خانه‌ای مسکونی در منطقه سعادت‌آباد شهر تهران، مهمانی برگزار کرده‌اند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از رادیو زمانه، این مهمانی یک‌شنبه‌ شب، نهم آبان‌ ماه برگزار شده است و به دنبال در جریان قرار گرفتن نیروی انتظامی، ماموران پلیس در محل حاضر شده‌اند و ۸ زن و ۹ مرد را با لباس و ظاهر هالووینی بازداشت کرده‌اند.

رسانه‌های داخلی در روایت این خبر بر «مختلط» بودن این مهمانی تاکید کرده‌اند.

مراسم هالووین بر اساس سنتی غربی‌‌ برگزار می‌شود و مراسم آن سه شبانه‌روز ادامه دارد و جشن آن در شب ۳۱ اکتبر (دهم آبان) است. بسیاری از افراد در این شب با چهره‌هایی نقاشی شده و لباس‌هایی عجیب و غریب در خیابان‌ها ظاهر می‌شوند و کودکان برای قاشق‌زنی به منظور جمع‌آوری تنقلات در خانه دیگران می‌روند.

گفته می‌شود که این جشن را مهاجران ایرلندی و اسکاتلندی در سده نوزدهم با خود به قاره آمریکا برده‌اند.

یکی از نمادهای هالووین یک کدو تنبل است که درون آن را خالی کرده و برای آن چشم و ابرو و دهانی به صورتی ترسناک درمی‌آورند و با روشن کردن شمع در درون آن، جلوه‌ای ترسناک‌تر به آن می‌دهند.

به دنبال شایع شدن این جشن در ایران در طول سال‌های اخیر، برخوردهای امنیتی برای متوقف کردن این روند هم افزایش یافته است، تا جایی که خبرگزاری فارس، پنج سال پیش در گزارشی این مراسم را نمادی از شیطان‌پرستی نامید و پس از آن سایت‌های تحلیلی و خبری مانند «کوتانیوز» و «کارون نیوز» که وابسته به سپاه پاسداران هستند، این آیین را برای برقرار کردن رابطه بیشتر بین انسان و شیطان خواندند.

خبرگزاری نسیم هم پیش‌تر در سال ۸۸ و سه سال بعد در سال ۹۱، مدعی شده بود که «اصحاب فتنه» در داخل و خارج از کشور در جشن‌های هالووین حاضر می‌شوند.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید