کمپین ‘آزادشان کنید’ دیده بان حقوق بشر: نرگس محمدی، ناعادلانه در زندان

کمپین «آزادشان کنید» سازمان دیده‌بان حقوق بشر که هر هفته یکی از شهروندان «روزنامه نگار، وکیل، فعال، عضو گروه سیاسی مخالف و یا شرکت کننده در تظاهرات» را که بهای سنگینی پرداخت کرده و برای استفاده از حق اعتراض مسالمت آمیز به طور ناعادلانه در نقاط مختلف دنیا به زندان افتاده‌اند برجسته می‌کند، این هفته با عنوان «نرگس محمدی، ناعادلانه در زندان» به این فعال حقوق بشر زندانی در ایران پرداخته و خواستار آزادی وی شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، کمپین «آزادشان کنید» سازمان دیده‌بان حقوق بشر، این هفته به نرگس محمدی پرداخت و خواستار آزادی فوری این فعال حقوق بشر زندانی در ایران شد.
 
در بیانیه این کمپین آمده است: “نرگس محمدی یکی از مدافعان شناخته شده حقوق بشر و نایب رییس سابق کانون مدافعان حقوق بشر ( که فعالیت آنها در ایران ممنوع شده) ابتدا دستگیر و در سال ۲۰۱۲ به ۶ سال زندان محکوم شد. او در سال ۲۰۱۳ به دلایل پزشکی از زندان آزاد شد اما در ۵ می ۲۰۱۵ دوباره دستگیر شد تا باقی مانده حکمش را در زندان سپری کند. دو روز قبل و در پی دیدارش با کاترین اشتون ، نماینده عالی سابق اتحادیه اروپا در سیاست خارجی و مقامات اورا احضار و اتهامات جدیدی شامل تاسیس گروه غیر قانونی لگام را به اوتفهیم کرده بودند. لگام یک گروه غیر دولتی است که بر کاهش تعداد هشدار دهنده اعدام در ایران که امسال به ۲۳۰ نفر میرسد تمرکز میکند.”
 
سازمان دیده‌بان حقوق بشر تاکید کرد: “در ماه جون ۲۰۱۶ ، مقامات محمدی را به یک سال زندان برای “تبلیغ علیه نظام”، ۵ سال برای “تبانی برای برهم زدن امنیت ملی” و ۱۰ سال برای” تاسیس گروه غیر قانونی” محکوم کردند. طبق قانون مجازات کیفری ایران او باید طولانی ترین مجازات که ۱۰ سال است را در زندان سپری کند. دادگاه تجدید نظر حکم او را در ماه سپتامبر تایید کرد . محمدی که اکنون در زندان اوین بازداشت است از بیماری عصبی رنج میکند که میتواند موجب فلج عضلانی شود و از دسترسی به امکانات پزشکی مناسب محروم است. محمدی یکی از صدها مدافع حقوق بشر و فعالی است که به خاطر فعالیت های مسالمت آمیزشان در ایران مورد تعقیب قضایی قرار گرفته اند.”
 
کمپین «آزادشان کنید» سازمان دیده‌بان حقوق بشر هر هفته یکی از شهروندان «روزنامه نگار، وکیل، فعال، عضو گروه سیاسی مخالف و یا شرکت کننده در تظاهرات» را که بهای سنگینی پرداخت کرده و برای استفاده از حق اعتراض مسالمت آمیز به طور ناعادلانه در نقاط مختلف دنیا به زندان افتاده‌اند، برجسته می‌کند.
 

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل