جلسه رسیدگی به اتهامات راحله راحمی پور برگزار شد

جلسه رسیدگی به اتهامات «راحله راحمی پور» روز گذشته چهارشنبه ۱۲ آبان ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» برگزار شد و ادامه رسیدگی به اتهامات او به ۲۳ آذر ماه موکول شد. «راحله راحمی پور» به علت پیگری ، شرکت دربعضی از تجمعات اعتراضی و روشنگری در خصوص  سرنوشت فرزند ناپدید شده برادر اعدام شده اش به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، در شهریور ماه ۱۳۶۲،  ماموران سپاه پاسداران  «حسین راحمی پور» برادر «راحله» را به همراه همسرش که به تازگی باردار شده بود در منزل شخصیشان در تهران بازداشت کردند.
 
«حسین راحمی پور» دندان‌پزشک و از اعضای سازمان راه کارگر  پیش ترهم در زمان  شاه از سوی ساواک بازداشت و زندانی شده بود.
 
همچنین همسر او  از کارمندان سازمان تامین اجتماعی بود .
 
پس از بازداشت این دو، خانواده‌های آنها هیچ اطلاعی از وضعیت‌شان نداشته‌اند و پس از مراجعه به «روح‌الله خمینی»، رهبر پیشین ایران و «حسینعلی منتظری»، قائم مقام وقت به آن‌ها اجازه تماس تلفنی و ملاقات داده شد.
 
سپس «حسین راحمی‌پور» اعدام شد و همسرش که از بیماری شدید قلبی رنج می برد از زندان آزاد شد.
 
در همان زمان ماموران زندان اوین مدعی شدند که (گلرو)  فرزند همسر«حسین راحمی پور» در بهداری زندان اوین مرده است، اما با وجود پیگیری‌های مادر و پدر از داخل زندان، هیچگونه اطلاعات و مدارکی  درخصوص محل دفن ، چگونگی مرگ  و یا تحویل جسد به آنها ارائه نشد.
 
در سال‌های اخیر «راحله راحمی‌پور»، عمه «گلرو»، با حضورخود در تجمع‌های اعتراضی در مقابل  کارخانه لاستیک دنا، زندان اوین، کانون وکلای تهران ، با در دست گرفتن پلاکاردی که روی آن جمله ی “برادرم را کشتید با فرزندش چه کردید”، خواهان پیگیری وضعیت فرزند برادر اعدام شده خود شد، اما تاکنون هیچ پاسخی به او در خصوص سرنوشت  «گلرو» داده نشده است.
 
 
به گفته «راحله راحمی پور» اگر «گلرو» زنده باشد اکنون زنی ۳۲ ساله است.
 
گروه کاری ناپدیدشدگان قهری سازمان ملل، در بیستم خرداد ماه ۹۵، از دولت جمهوری اسلامی خواست تا در خصوص سرنوشت همسر «حسین راحمی پور» و نوزاد ناپدیدشده‌اش پاسخگو باشد.
 
تاکنون جمهوری اسلامی پاسخی به درخواست گروه کاری ناپدیدشدگان قهری سازمان ملل نداده است، و در مقابل  طی تماس‌های مکرر تلفنی از سوی نیروهای امنیتی از «راحله راحمی‌پور» خواسته‌اند تا به اداره اطلاعات در خیابان ولی‌عصر مراجعه کند.
 
نیروهای امنیتی با اشاره به اعتراض‌های «راحله راحمی‌پور»  او را تهدید به بازداشت کرده بودند.
 
«راحله راحمی پور» به علت پیگری ، شرکت دربعضی از تجمعات اعتراضی و روشنگری در خصوص  سرنوشت فرزند ناپدید شده برادر اعدام شده اش به اقدام علیه امنیت ملی متهم شده است.
 
جلسه رسیدگی به اتهامات «راحله راحمی پور» روز گذشته چهارشنبه ۱۲ آبان ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب اسلامی به ریاست قاضی «ابولقاسم صلواتی» برگزار شد و ادامه رسیدگی به اتهامات او به ۲۳ آذر ماه موکول شد.
 
در جلسه روز گذشته «راحله راحمی‌پور» کلیه اتهامات مطرح شده را رد کرده است.

بدون دیدگاه

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید

خروج از نسخه موبایل