خونریزی کلیه و محرومیت از درمان برادران دانشمند در زندان سنندج

 
«حسن» و «حسین دانشمند» دو برادر زندانی که در آبان و شهریور ماه سال جاری از سوی نیروهای سپاه پاسداران در تهران و مریوان بازداشت شدند درحالی  درماه آبان به بند عمومی زندان سنندج منتقل شده اند که «حسین دانشمند» درد شدید کلیه و خونریزی رنج می برد و ازامکانات اولیه درمانی محروم مانده است.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  این دو برادر زندانی که از سوی نیروهای اطلاعات سپاه کردستان بازداشت شده بودند در ۲۰ آبان‌ماه به زندان سنندج منتقل شدند.
 
  منابع آگاه طی گفتگویی با «کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی» گفته اند : “«حسین دانشمند» از زمان بازجویی در قرارگاه شهرام‌فر سپاه سنندج به خونریزی کلیه دچار شده بود، و با  درد شدید در روزهای اخیر مواجه است اما ماموران زندان از انتقال او به بیمارستان خودداری می‌کنند.”
 
این منابع آگاه در ادامه تایید کردند : ” او درد غیر قابل تحملی را تجربه می‌کند و هیچ امکان درمانی به جز قرص مسکن در اختیارش قرار داده نمی‌شود.”
 
«حسین دانشمند»، پیله‌ور ۴۱ ساله و «حسن دانشمند» پزشک ۴۳ ساله، به ترتیب در شهریورماه و آبان ماه ۱۳۹۵ در مریوان و تهران بازداشت و به سنندج منتقل شده بودند.
 
از اتهامات این دو برادر به دلیل بلاتکلیفی و برگزار نشدن جلسه دادرسی، اطلاع دقیقی در دست نیست.
 
پیش تر، این دو برادر در ۲۷ اسفند ماه سال گذشته، در حالی که به مناسبت نوروز به خانه پدری‌شان در بانه رفته بودند، با یورش نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و پس از چند هفته بازجویی، در اواخر اردیبهشت ماه سال جاری به قید وثیقه آزاد شدند.
 
مجدداً پس از مدت کوتاهی، نیروهای اطلاعات سپاه پاسداران، این دو برادر را به اتهام ارتباط با گروه‌های سیاسی کرد بازداشت کردند.
 
«حسن دانشمند» متاهل، ساکن تهران و پزشک است. «حسین دانشمند» نیز به کار پیله‌وری در نواحی مرزی مریوان مشغول بوده و در راستای «اهداف کاری» به کردستان عراق سفر می‌کرد.
 
گفته میشود، همین امر باعث ایراد اتهام ارتباط با گروه‌های کرد مخالف نظام به او شده است.
پرونده این دو برادر در دادگاه انقلاب سنندج باز است، اما تاکنون دادگاهی برای آنان تشکیل نشده است. آن‌ها از دسترسی به وکیل و خدمات حقوقی محروم بوده‌ و در این مدت تنها یک بار توانسته‌اند با خانواده خود در حضور ماموران ملاقات کنند.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید