درخواست علی شریعتی از زندان: اجازه دهید حکم دادگاه منتشر شود تا وکلا درباره مصادیق آن نظر دهند

علی شریعتی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۸ زندان اوین از دادگاه درخواست کرده است که مجوز انتشار دادنامه یا همان حکم دادگاه خود را صادر کنند. او می‌خواهد حقوقدانان و وکلا، درباره‌ی عدم وجود مصداق برای اتهامی که با آن محکوم شده نظر دهند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از کلمه، تجمع علیه «اسیدپاشی به زنان» که اکنون علی شریعتی به دلیل شرکت در آن به پنج سال زندان محکوم و زندانی شده، تجمعی بود در اعتراض به اسیدپاشی های سریالی علیه زنان در اصفهان که در فاصله شهریور تا ۲۴ مهرماه سال ۱۳۹۳ در اصفهان رخ داد.

پس از انتشار خبر این اسیدپاشی های سریالی بر زنان، چندین تجمع مردمی در اصفهان، مشهد و تهران در اعتراض به این اسیدپاشی های برگزار شد که تجمع ۳۰ مهر ماه سال ۱۳۹۳ مقابل مجلس شورای اسلامی از جمله این تجمعات بود. مقام های قضایی و فرماندهان نیروی انتظامی و وزارت کشور با گذشت دو سال از آن اسیدپاشی ها اعلام می‌کنند که هنوز قادر به شناسایی عوامل این اقدام نیستند اما معترضان به آن از جمله علی شریعتی بازداشت و زندانی شده اند.

و حالا علی شریعتی در درخواستی نوشته است:

«با توجه به تاکید دادستانی محترم بر صحت حکم ۵ سال حبس تعزیری برای اینجانب به اتهام اجتماع و تبانی بر علیه امنیت داخلی و خارجی کشور از طریق شرکت در تجمع قانونی و متعارف مقابل مجلس شورای اسلامی در اعتراض به جنایت اسید پاشی های سریالی به صورت زنان در اصفهان، از آن مقام محترم میخواهم مجوز انتشار دادنامه (حکم دادگاه) مذکور را صادر فرمایند تا حقوقدانان، وکلا و سایر عزیزان دغدغه مند از جزئیات حکم و صحت و سقم ادعای بنده مبنی بر عدم وجود مصداق برای محکومیت بر اساس ماده ۶۱۰ (اجتماع و تبانی بر علیه کشور) در این پرونده اطلاع یابند.»

این  زندانی سیاسی در ۲۵ بهمن ۱۳۸۹ نیز بازداشت شده بود. او در دادگاه بدوی به دو سال حبس محکوم شد که در مرحله تجدید نظر به یک سال کاهش یافت. شریعتی همچنین در نیمه شعبان سال گذشته نیز برای مدت یک هفته بازداشت شد. آخرین بازداشت وی مربوط به ۲۹ بهمن سال ۹۳ است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید