یک ماه بلاتکلیفی زرتشت احمدی راغب در سلول های انفرادی زندان اوین و پایان اعتصاب غذا

زرتشت (اسماعیل)احمدی راغب ، فعال مدنی که پیش تر به علت عدم پاسخگویی و رسیدگی مراجع قضایی به برگزار نشدن دادگاه و عدم پذیرش وثیقه مطرح شده وهمچنین بازجویی های پی در پی و انفرادی دست به اعتصاب غذا زده بود، روز جاری درپی وخامت جسمی ، کاهش وزن و اصرار خانواده به اعتصاب غذای خود پایان داد. این فعال مدنی علی‌رغم گذشت یک ماه از بازداشت همچنان در سلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین به صورت بلاتکلیف نگهداری می شود.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی به نقل از رادیو فرهنگ، پس از گذشت یک ماه از بازداشت این فعال مدنی  از سوی نیروهای اطلاعات، تاکنون دادگاهی برای او تشکیل نشده و وی در سلول‌های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین بصورت بلاتکلیف نگهداری می شود و در این مدت چندین بار اجازه تماس تلفنی داشته و با خانواده اش صحبت کرده است.
زرتشت (اسماعیل) احمدی راغب، صبح روز یکشنبه ۲۳ آبان‌ماه،  در منزل شخصی اش در شهریار توسط نیروهای امنیتی لباس شخصی بازداشت وطی یک تماس تلفنی کوتاه با خانواده‌اش  در روز بعد خبر داد که درسلول های انفرادی بند ۲۰۹ زندان اوین نگهداری می‌شود.
این فعال مدنی پیش تر نیز سابقه بازداشت و محکومیت به دلیل فعالیت‌های مسالمت‌آمیز مدنی را داشته است.
شعبه اول دادگاه انقلاب شهریاردر ۲۷ بهمن ماه ۹۴ این فعال مدنی را به اتهام تبلیغ علیه نظام از طریق نشر مطالب انتقاد آمیز در فیسبوک شخصی اش به شش ماه حبس تعزیری محکوم کرده بود.
آقای احمدی راغب، پرونده دیگری نیز در ارتباط با شرکت در تجمعات اعتراضی مسالمت آمیز دارد، وی دوم آذرماه سال گذشته به همراه تعداد دیگری از فعالین مدنی در تجمعی مقابل ساختمان لاستیک دنا در تهران بازداشت و به بند هشت زندان اوین منتقل شد. وی با قرار کفالت در شانزدهم آذرماه از بابت پرونده مذکور آزاد شده بود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید