بازگشت احسان مازندرانی به زندان اوین

 
«احسان مازندرانی»، روزنامه نگار  که پیش تر در ۱۸ مهر پس از گذشت هجده روز اعتصاب غذا به دلیل «افت شدید قند خون و خونریزی معده» به مرخصی استعلاجی اعزام  و در بیمارستان بستری شده بود، روز جاری به  زندان اوین بازگشت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این روزنامه نگار دربند، از ابتدای مهرماه اقدام به اعتصاب غذا کرده  بود و اعلام کرد که تا رسیدن به خواسته اش به اعتصاب خود ادامه خواهد داد.
 
«احسان مازندرانی» با ارسال نامه ای سرگشاده خطاب به دادستان کل چهار خواسته را برای پایان دادن به اعتصاب غذایش عنوان کرده بود.
 
تشکیل کمیته حقیقت یاب از سوی مجلس شورای اسلامی در خصوص بازداشت هایی که با ادعای “شبکه نفوذ “انجام شده است. ارائه فرصت پاسخگویی در برنامه گفت و گوی ویژه خبری به اینجانب و سایر روزنامه نگاران بازداشت شده ، برابر زمانی که در تاریخ ۱۲/۸/۹۴ به دستگاه بازداشت کننده داده شد.
 
محاکمه و برخورد با عوامل دروغ به رهبر معظم انقلاب و افکار عمومی که با اسم رمز “نفوذ” اقدام به تسویه حساب سیاسی کردند.
 
آزادی بی قید و شرط اینجانب با توجه به اینکه نزدیک به نیمی از دوران زندان غیر قانونی خود را پشت سر گذاشته ام.
 
پاییز سال گذشته پنج روزنامه نگار در پروژه موسوم به نفوذ از سوی یک نهاد امنیتی بازداشت شدند. عیسی سحرخیز، احسان مازندرانی، سامان صفرزایی، آفرین چیت ساز و داوود اسدی پنج روزنامه نگاری هستند که در دادگاه بدوی هر کدام به احکام ۱۰ تا ۵ سال محکوم شدند. احکام طولانی مدت این روزنامه نگاران در حالی بود که دادگاه تجدید نظر این احکام را به ۲ و یک سال کاهش داد.
 
حال که یک سال از بازداشت روزنامه نگاران می‌گذرد و آنان می‌توانند براساس ماده ۵۸ قانون مجازات اسلامی درخواست آزادی مشروط بدهند گفته شده که تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۶ به این درخواست پاسخی داده نمی‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید