انتقال اورژانسی آرش صادقی به بهداری زندان اوین

«آرش صادقی» زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین، شب پنجشنبه دوم دی ماه در شصت و یکمین  روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود، به دلیل وخامت حالش درپی افت شدید فشار خون (۸ روی ۵)، تپش قلب، تنگی نفس و بالا آوردن لخته خون به صورت اورژانسی به بهداری زندان اوین منتقل شد. پزشکان به شدت در خصوص وضعیت جسمی این زندانی سیاسی ابراز نگرانی کرده و دستور انتقال و بستری شدن را برای او صادر کرده اند. پزشکان مشکلاتی همچون حالت تهوع و بالا آودن لخته خون را یا از مری و یا از معده «آرش صادقی » عنوان کردند .اما جهت تشخیص درست می بایست این زندان تحت عمل آندوسکپی  و تحت مراقبت قرار گیرد.این زندانی سیاسی در پی تداوم اعتصاب غذا به شدت ضعیف شده و  تا کنون وزن زیادی (۱۹کیلو) را از ازدست داده است و برای انجام آندوسکپی می بایست سرم تراپی انجام شود. اما «آرش صادقی» با سرم تراپی و انتقالش به بیمارستان مخالفت کرده است.
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، «آرش صادقی» دانشجوی سابق دانشگاه علامه طباطبایی  و زندانی سیاسی محبوس در سالن ۱۰ بند ۸ زندان اوین  که درشصت و سومین روز از اعتصاب غذا به سر می برد،  با مشکلاتی ازجمله، بالا آوردن مقطعی لخته خون،  پوسته پوسته شدن پوست بدن به علت  فقر شدید ذخایر غذایی ، مشکلات کلیوی و معدوی، تپش قلب و تنگی نفس، افت فشار، لاغری مفرط و کاهش وزن شدید (۱۹کیلو)، حالت تهوع، بی خوابی که نتیجه اختلال در سیستم متابولیسم است، روبروست و رنج میبرد.
طی چند روز گذشته، از آقای صادقی آزمایش خون گرفته شده که غلظت خون او۱۹ ثبت شده است. به گفته پزشک بهداری، غلظت خون در حالت عادی بایستی نهایتا ۱۶ باشد و غلظت خون این زندانی از مرز «خطرناک» گذشته است و پزشکان نسبت به خطر سکته قلبی ابراز نگرانی کرده و وضعیت وی را خطرناک گزارش کرده اند.
«آرش صادقی» تا کنون در پی وخامت حالش، افت فشار، تهوع، تپش قلب ، بالا آوردن لخته های خون و تنگی نفس ، دو بار به بیمارستان طالقانی منتقل و پزشکان سرم تراپی را به او توصیه کردند، اما این زندانی سیاسی با وصل سرم مخالفت کرده و بدون درمان به زندان بازگردانده شد. همچنین یک مرتبه نیز جهت انجام نوار قلب به بیمارستان منتقل شده بود.
«آرش صادقی» که درحال حاضر مشغول تحمل ۱۹ سال محکومیت حبس خود است، در سوم آبان ماه هم زمان با بازداشت همسرش «گلرخ ابراهیمی ایرایی» طی نامه ای اعلام کرد که در اعتراض به نحوه بازداشت و نقض های مکرر قانونی در پرونده همسرش و خودش دست به اعتصاب غذا می زند.
«گلرخ ابراهیمی ایرایی»، صبح روز سوم آبان ماه بدون دریافت احضاریه کتبی از سوی ماموران امنیتی جهت اجرای حکم حبس بازداشت و به زندان اوین منتقل شد،  وی درحال حاضر در بند زنان (نسوان) این زندان نگهداری می‌شود.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید