پایان مرخصی و بازگشت فواد رضازاده به زندان

 
« فواد رضازاده» زندانی سنی مذهب محبوس در زندان رجایی‌شهر کرج،  که پیش تر در روز یکشنبه ۲۸ آذرماه  پس از گذشت ۲۳ روز اعتصاب غذای اعتراضی به مرخصی اعزام شده بود، روزسه شنبه هفتم دی ماه پیس از پایان مرخصی ۸ روزه به زندان رجایی شهر کرج بازگشت.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی سنی مذهب محبوس در سالن ۲۱ بند ۷ زندان رجایی‌شهر کرج پیش تردر اعتراض به عدم اعطای مرخصی علی‌رغم فوت پدرش، ازروز سه شنبه۳۰ آبان‌ماه دست به اعتصاب غذای اعتراضی زده بود.
 
وی در سحرگاه ۲۱ آذرماه  به علت وخامت جسمی  به علت اعتصاب غذا در حالت اغما به بیمارستان اعزام شد و علیرغم وضعیت نامساعد جسمی اش، شامگاه همان روز به زندان باز گردانده شد.
 
این زندانی سنی‌مذهب محکوم به ۵ سال حبس بوده، واز ۳ سال و ۵ ماه پیش در زندان به سر می برد. وی پیش از این نیز در سال ۹۰ بازداشت و متحمل یک‌سال و شش‌ماه حبس شده بود.
 
پس از انتقال این زندانی در سحرگاه ۲۱ آذرماه   به بیمارستان و بازگشت دوباره اش به زندان، علمای اهل سنت از جمله کاک حسن امینی حاکم شرع مردمی کردستان و مولانا گرگیج از رهبران اهل سنت ایران علاوه بر جمعی از فعالان ازاو خواستند به اعتصاب غذای خود پایان دهد.
 
از سوی دیگر، مدیریت زندان نیز از موافقت دادستان مبنی بر اعطای مرخصی ۸ روزه به فواد رضا زاده خبر داد و از خانواده وی خواسته شد برای اعطای مرخصی با گذاشتن سند اقدام کنند.
سرانجام درپی درخواست فعالان و علمای اهل سنت و با تحقق خواسته، آقای رضازاده بعد از ۲۳ روز به اعتصاب غذای اعتراضی خود پایان داد.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید