اولین مرخصی کاظمینی بروجردی در آستانه یازدهمین سال از حبس

صبح روزجاری چهارشنبه پانزدهم دی ماه، «سید حسین کاظمینی بروجردی» زندانی عقیدتی در پی بیماری شدید و تحقق «شروط سنگین» دادگاه ویژه روحانیت، با سپردن وثیقه  سیصد میلیون تومانی و قرار کفالت از سوی دو نفر کفیل، در آستانه یازدهمین سال حبس خود برای نخستین بار به مرخصی درمانی اعزام شد.
 
به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، این زندانی عقیدتی پیش تر در صبح روز یکشنبه دوازدهم دی ماه، درپی وخامت جسمانی اش از سوی مسئولین زندان اوین به طور اورژانسی به بیمارستان نامعلومی در خارج از زندان منتقل شد.
 
 
«سید حسین کاظمینی بروجردی» طی ماه های اخیر از «عارضه استخوان درد شدید» رنج برده و چندین بار به بهداری زندان منتقل شد و بدون درمان مناسب به بند ۳۲۵-الف ویژه روحانیت بازگردانده شده بود.
 
آقای کاظمینی بروجردی در پی  بدرفتاری های زمان بازداشت و شرایط بد محیطی در مدت طولانی حبس، دچار ناراحتی های قلبی و ریوی شده است با این حال از رسیدگی مناسب پزشکی محروم مانده است.
 
این زندانی عقیدتی  از اواخر آبان ماه به دردهای مفصلی و استخوانی و نیز جمع شدن رگها مبتلا شده بود، مشکلی که باعث خمیدگی و انحنای پاهای وی شد و توان راه رفتن مناسب را از او سلب کرده است.
 
« سید حسین کاظمینی بروجردی» در ۱۶ مهرماه ۱۳۸۵، به همراه گروهی از هوادارنش، از سوی نیروهای امنیتی اطلاعات بازداشت و پس از بازجویی، شکنجه و محاکمه، به اعدام محکوم شد.
 
حکم این روحانی منتقد پس از اعتراض‌های گسترده، تخفیف و در نهایت وی به تحمل ۱۱ سال زندان محکوم شد.
 
چندی پیش نیروهای اطلاعات ویژه روحانیت در روز یکشنبه ۱۶ فروردین ماه ۱۳۹۴، به سلول این زندانی عقیدتی مراجعه کرده‌ و با اعمال زور و خشونت های فیزیکی محاسن این روحانی را به منظور تحقیر و تشدید آزارواذیت وی تراشیدند.
 
این اقدام تحقیرآمیز که به همراه توهین و تهدید انجام گرفته بود، در دوره محرومیت این زندانی عقیدتی از تماس تلفنی و منع ارسال نامه صورت گرفت.
 
آقای کاظمینی بروجردی “مخالف اسلام سیاسی و تئوری ولایت فقیه” در طول مدت حبس خود بر اثر محرومیت از رسیدگی‌های درمانی و غذای مناسب و تحمل شکنجه‌ها، از بیماری‌های مختلف از جمله ناراحتی قلبی، تنفسی و پوکی استخوان به شدت رنج می‌برد.
 
تاکنون هیچ اقدام موثری در خصوص وضعیت جسمی و پزشکی این زندانی از سوی مقامات زندان صورت نگرفته بود و خانواده این زندانی عقیدتی خواهان حضور یک پزشک مستقل زیر نظر سازمان‌های بین‌المللی جهت معاینه و درمان نامبرده بودند.
 
همچنین پس از انتقال این زندانی عقیدتی از سلول انفرادی به بند ویژه روحانیت در آبان‌ماه ۱۳۹۳، تماس‌های تلفنی وی به شدت محدود شد و به ندرت می‌توانست با خانواده خود مکالمه تلفنی داشته باشد. برخی از فعالان حقوق بشری گفته بودند که این اقدام نوعی آزار و شکنجه بر این زندانی است.
 
مسوولین دادگاه ویژه روحانیت استفاده از دارو و درمان را برای «سید حسین کاظمینی بروجردی»، مشروط به کوتاه آمدن از مواضع این زندانی مخالف ولی فقیه گذاشته بودند.
 
علی‌رغم تلاش‌های سازمان ملل و نهادهای مدافع حقوق بشر، این زندانی عقیدتی با وجود بیماری‌های بسیار همچنان از دارو و درمان محروم یود و از سوی دیگر دادگاه ویژه روحانیت و مسوولین زندان پاسخگوی سوالات و پیگیری خانواده در خصوص وضعیت نامبرده نبودند.
 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید