صدور حکم حبس و شلاق برای بازداشت شدگان قلعه بابک

مرتضی پروین، میلاد اکبری و اکبر جهانگیری سه فعال مدنی ترک (آذری)  که در تیرماه سال جاری بدلیل شرکت در تجمع قلعه بابک بازداشت شده بودند، از سوی شعبه ۱۰۱ دادگاه کیفر کلیبر هر کدام به ۴ ماه حبس و شلاق تعزیری محکوم شدند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی،  براساس حکم شعبه  ۱۰۱ دادگاه کیفری شهر کلیبر به ریاست قاضی مهدی قریشی زاده،  هر کدام از فعالان مدنی به اتهام «اخلال در نظم عمومی از طریق سردادن شعار و اجتماع غیرقانونی در منطقه قلعه بابک»  به ۴ ماه حبس و ۴۰شلاق تعزیری محکوم شدند.

براساس این رای صادره، در صورت پرداخت  مبلغ ۱۸ میلیون ریال، جزای نقدی جایگزین کیفر حبس برای این فعالان مدنی خواهد شد و در صورت عدم پرداخت جزای نقدی، تحمل ۴ ماه حبس برای آنان اعمال می‌شود.

این سه فعال پیش تر در تیرماه سال جاری بدلیل شرکت در سالگرد تولد بابک خرمدین در قلعه بابک که با برگزاری سخنرانی، سردادن شعار، در دست داشتن بنر و پلاکارد هایی با محتوای آزادی سیامک میرزایی و دفاع از حق آموزش به زبان مادری به برنامه ای اعتراضی برای طرح مطالبات خود تبدیل شد توسط نیرو های انتظامی بازداشت و پس از اخذ بازجویی به زندان اهر منتقل و پس از چند روز تحمل بازداشت موقت با تودیع قرار ۱۵ میلیون تومانی تا زمان برگزاری دادگاه آزاد شدند.

لازم به ذکر است که کنوانسیون بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های تحقیر آمیز و نافی کرامت انسانی مانند شلاق را ممنوع کرده است.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید