بازگشایی پرونده جدید علیه سهیل عربی

سهیل عربی، زندانی سیاسی محبوس در زندان بزرگ تهران(فشافویه)، ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ به شعبه ۳ بازپرسی اوین احضار شد.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، سهیل عربی روز سه شنبه ۱۷ بهمن۱۳۹۶، از زندان بزرگ تهران(فشافویه)، به شعبه ٣ بازپرسی دادسر اوین منتقل شد تا بابت اتهام توهین به رهبری از خود دفاع کند.

یک منبع آگاه در این خصوص به کمپین گفت: «پس از آنکه سهیل برنده جایزه برترین وب نگار جهان از سوی گزارشگران بدون مرز شد، زندانیان سیاسی بند ٨ در هواخوری بند برای وی جشن گرفتند.در انتهای جشن، سهیل برای زندانیان سیاسی سخنرانی کرد. پس از پایان مراسم، تعدادی از زندانیان کلاهبردار و اعضای باند  «مصطفی حمزه نوسی» اقدام به فحاشی به سهیل نموده و فردای آن‌روز نیز در کلاس فرانسوی که سهیل برای زندانیان برگزار کرد ه بود، اعضای  همین باند با سردادن شعار مرگ بر فتنه‌گر، مرگ بر ضد ولایت فقیه تلاش کردند، نظم کلاس را برهم بزنند.»

این منبع نزدیک به سهیل عربی گفت: «فحاشی و توهین‌ها یک هفته ادامه داشت، اعضای باند «مصطفی حمزه نوسی »سهیل را تهدید به مرگ و ضرب و شتم کرده و حتی به مادر وی نیز الفاظ رکیکی را نسبت دادند. زمانیکه او از خود دفاع کرده و ماجرا را برای افسر نگهبانی وقت گفت، به جای تنبیه خاطیان(افرادی که تنبیه به مرگ، فحاشی و حتی ضرب و شتم کرده‌اند) سهیل را به قرنطینه بند یک زندان اوین تبعید کردند.»
این منبع آگاه در ادامه افزود، اعضای باند «مصطفی حمزه نوسی »به دروغ نوشته بودند که سهیل به رهبر جمهوری اسلامی توهین کرده است، تا از ملاقات شرعی و مرخصی تشویقی بهره‌مند شوند. این‌که مسئولان جمهوری اسلامی بر اساس گزارش چند کلاهبردار [و اختلاسگر شخصی ] چون سهیل عربی برای [ما ] افتخار آفریده است را محکوم به تحمل حبس می‌کنندو اینکه تعدادی کلاهبردار و اختلاسگر را حافظ ارزشهای جمهوری اسلامی می‌دانند از نکات قابل تامل است.
گفتنی است که سهیل عربی همچنان به اعتصاب غذای خود در اعتراض به تبعید گلرخ ایرایی و آتنا دائمی به زندان قرچک که در تاریخ ۴ بهمن ماه سال جاری صورت گرفته است، ادامه می‌دهد.

سهیل عربی در روز ۵ بهمن سال جاری به بند یک قرنطینه منتقل و سپس به زندان بزرگ تهران (فشافویه) تبعید و تا لحظه تنظیم این خبر، محروم  از تماس تلفنی و ملاقات است.

«سهیل عربی» متولد ۳۰ مردادماه ۱۳۶۴ و دارای یک فرزند دختر است، او در آبان‌ماه ۱۳۹۲، از سوی «قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران» بازداشت شد و مدت ۲ ماه را در سلول انفرادی گذراند.

سهیل عربی به‌خاطر نوشتن مطالبی انتقادی در اینترنت ابتدا به حکم مراجع قضایی جمهوری اسلامی به «سب النبی» متهم و به اعدام محکوم شد هرچند حکم وی بعدا به ۷ سال حبس تقلیل یافت.

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید