رفع ممنوعیت ملاقات رامین حسین پناهی با خانواده

صبح روز گذشته به دستور قاضی سعیدی، ریاست شعبه یک دادگاه انقلاب سنندج، ممنوعیت ملاقات رامین  حسین پناهی رفع و این زندانی سیاسی کُرد توانست با خانواده و وکیل خود دیدار کند.

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، صبح روز گذشته چهارشنبه ٩ اسفند ماه ١٣٩۶، با حکم قاضی سعیدی، ممنوعیت ملاقات رامین حسین پناهی رفع و خانواده و وکیل این زندانی سیاسی محبوس در زندان سنندج توانستند با وی ملاقات کنند.
کمپین نجات رامین حسین پناهی با تایید این خبر گفت: «جمهوری اسلامی ایران دارد اوضاع را بررسی میکند، با ممنوع الملاقات کردن رامین و زمینه سازی برای اجرای حکم وحشیانه اعدام ، خواست ببیند و بسنجد اعتراضات به این حکم ضد انسانی تا چه حد است. کمپین نجات رامین حسین پناهی یکی از کمپین های بزرگ و موفق در سازماندهی و اعتراض متحدانه بر علیه حکم اعدام یک فعال سیاسی بود. هنوز هم باید به فشار و اعتراض ادامه دهیم تا حکم اعدام رامین را رسما لغو کنند. فعلا یک قدم پیشروی کردیم، حکم ممنوع الملاقات بودن لغو شد. ما یکبار دیگر اعلام میکنیمکه رامین هیچ جرمی مرتکب نشده است و باید فورا حکم اعدام او لغو شود.
پیش تر مسئولین زندان سنندج با وجود مراجعات مکرر دایه شریفه، مادر سالخورده رامین حسین پناهی به زندان جهت ملاقات فرزندش، به وی اعلام کرده بودند که تا “اطلاع ثانوی” و برای مدتی نامشخص، رامین از حق ملاقات و داشتن ارتباط با خانواده اش حتی به صورت تلفنی محروم است.

رامین و افشین حسین پناهی در تاریخ ۱۶ بهمن‌ماه سال جاری پس از گذشت ده روز از اعتصاب غذا که در اعتراض به صدور حکم اعدام “رامین حسین پناهی” آغاز کرده بودند، با ثبت فرجام‌خواهی به اعتصاب خود پایان داده بودند.

رامین حسین پناهی فعال سیاسی روز جمعه ۲ تیر ماه امسال در شرایطی که تنها و به قصد دیدار با مادر مریض خود به سنندج رفته بود، به ضرب گلوله نیروهای سپاه زخمی و سپس بازداشت شد. ماموران سپاه مدعی شدند وی با آنها درگیری مسلحانه داشته است، ولی وکیل، خانواده و حتی خود این زندانی موضوع درگیری مسلحانه را قویاً رد می‌کنند.

رامین حسین پناهی به اتهام “اقدام علیه امنیت ملی و عضویت در کومله” به اعدام محکوم شده است.

اولین جلسه‌ی دادگاه این زندانی سیاسی کُرد، روز دوشنبه بیست و پنجم دی‌ماه در شعبه‌ی یک دادگاه انقلاب سنندج به ریاست قاضی “سعیدی” و یک قاضی دیگر برگزار شد.

این زندانی سیاسی کُرد، پس از تحمل بیش از ۲۰۰ روز بازداشت در سلول‌های انفرادی اطلاعات سپاه و وزارت اطلاعات نوزدهم دی‌ماه سال جاری به زندان سنندج منتقل شده بود.
پیشتر سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است با انتشار بیانیه ای، بازداشت رامین حسین پناهی و چهار عضو خانواده اش را به مثابه ” ناپدید شدن اجباری” خواند و خواستار آشکارا شدن سرنوشت و محل نگهداری آنان و همچنین شفاف سازی در رابطه با وضعیت رامین حسین پناهی که پس از واقعه سنندج بصورت زخمی بازداشت شده است شد.

 

دیدگاهی بنویسید

لطفا دیدگاه خود را در اینجا بنویسید
لطفا نام خود را در اینجا بنویسید